49 درصد از سهام شركت حمل و نقل چند وجهي سايپا، يكشنبه 26 خرداد از طريق بازار سوم فرابورس ايران عرضه مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سازمان خصوصي سازي در نظر دارد تعداد 49 ميليون سهم شركت حمل و نقل چند وجهي سايپا معادل 49 درصد از سهام اين شركت به ارزش پايه هر سهم 3 هزار و 453 ريال و ارزش كل 169 ميليارد و 197 ميليون ريال را، روز يكشنبه 26 خرداد عرضه كند.
 
بر اساس اين گزارش، عرضه­ به صورت يكجا و در بازار سوم و با شرايط نقد و يا نقد و اقساط  است. حداقل پيش پرداخت نقدي 15 درصد و مابقي به صورت اقساط 6 ساله با نرخ سود فروش اقساطي 15 درصد و فواصل زماني شش ماهه است. مهلت پرداخت حصه نقدي و ارائه فرم خارج از پاياپاي حداكثر 20 روز كاري سازمان خصوصي سازي از تاريخ انجام معامله است.
 
شايان ذكر است، فعاليت اين شركت در زمينه حمل و نقل، جابجايي انواع بار، كالا و مسافر با استفاده از امكانات حمل و نقل ريلي است. شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران مالك 49 درصد سهام و شركت توليد اتومبيل ايراني سايپا مالك 51 درصد سهام اين شركت 100 ميليارد ريالي است.
 
كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله را، كه معادل 5 ميليارد و 75 ميليون و 910 هزار ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده­گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار