مدير عامل شركت فرابورس ايران از ورود صندوق هاي قابل معامله در بورس تا پايان تيرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امير هاموني از ورود صندوق هاي قابل معامله به فرابورس خبر داد و گفت: ETFها همان صندوق هاي قابل معامله در بورس هستند كه به زودي وارد فرابورس خواهند شد.

صندوق قابل معامله در بورس یا ETF، ابزاری برای سرمایه گذاری به حساب می آید که د ربرگیرنده سبدی از سهام به صورت زیر مجموعــه ای از یک شاخص معین، است. 

این نوع صندوق ها تنها از طریق کارگزاران به سرمــایه گذاران حقیــقی ارائه می گردد و همانند سهام عادی در بورس قابل معامله هستند.صندوق های قابل معامله در بورس ممکن است مانند سهام، به صورت استقراضی به فروش بروند به امید آنکه که ارزش شاخص در آن افت کند و یا به طور اعتباری خریداری گردند.

صندوق قــابل معامله در بورس ابــزاری رایج در میان سرمــایه گذاران نهادی به شمــار می رود و به آنها امکان می دهد، معاملات بزرگ و سریعی را در بخش هایی گوناگون و تخصصی نظیر نفت، طلا، مدیریت پسماندها و تولید محصولات نیمه رسانا انجام دهند. این قبیل سرمایه گذاران، همچنین از ETF ها برای پوشش ریسک معاملات سهام، اوراق قرضه، کالا و دیگر انواع اوراق بهـــادار استفاده می کنند. این صنـــدوق ها، در مقـایسه با صندوق های سرمایه گذاری مشترک، مجموعه وسیع تری از شاخص ها را در اختیار سرمایه گذاران حقیقی قرار می دهند.

وي تصریح کرد: ساز و كار ETFها فرابورسي است و قرار است در بازار فرابورس منتشر شود.
 
هاموني در خصوص زمان انتشار اين اوراق گفت: در حال حاضر به همراه سازمان بورس برنامه فشرده اي براي عملياتي شدن ساز و كار اين ابزار برگزار مي شود تا در كوتاه مدت صندوق هاي قابل معامله در بورس وارد بازار فرابورس شوند.
 
به گفته وي پيش بيني مي شود اين ابزار تا پايان تيرماه وارد فرابورس شود.
 
مديرعامل شركت فرابورس درخصوص ساختار اين ابزار گفت: با ورود ETFها به فرابورس، نيازي نيست تا سرمايه گذاران علاقه مند به خريد واحدهاي سرمايه گذاري به صندوق ها مراجعه كنند بلكه واحدهاي صندوق ها در تابلوي فرابورس قيمت خورده و معامله مي شود.
 
وي ادامه داد: در اين شرايط سرمايه گذاران مي توانند واحدهاي صندوق ها را از طريق فرابورس خريداري كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عرضه ، صندوق ، معامله ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار