معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور گفت:قرار است پورتال ایران به صورت الکترونیکی به ارایه خدمات اداری مردم بپردازد و ارائه خدمات از طریق تلفن همراه نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ احمد بزرگیان گفت: راه اندازي شبکه ملي اطلاعات از سازمان ثبت احوال کشور آغاز شده است زيرا اطلاعات اين سازمان سر فصل هر خدمتي است.

 وي با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات متولی شبکه ملی اطلاعات است و بستر لازم برای ثبت اطلاعات و ایجاد شبکه های اطلاعاتی را در پورتال ایران فراهم می کند، گفت:قرار است پورتال ایران به صورت الکترونیکی به ارایه خدمات اداری به مردم بپردازد. طرح راه اندازی این پورتال از سال گذشته آغاز شده است و تمامی سازمان هایی که نیاز به استعلام از آن ها باشد، وارد این شبکه اطلاعاتی خواهند شد.

وی از ارایه هزار و ۴۴۲ خدمت الکترونیک در طرح ایجاد پورتال ایران خبر داد و گفت: این پورتال تا پایان دولت دهم به طور کامل به بهره برداری می رسد.

احمد بزرگیان دراین زمینه اظهار داشت: این پورتال به صورت پایلوت از سه ماه گذشته در قزوین راه اندازی شده و اکنون ۱۴ خدمت الکترونیک در این پورتال ارایه می شود.
به گفته معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور از این پس ، استانهایی که آمادگی ارایه خدمات دارند به شبکه پورتال مردم متصل خواهد شد.
 
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات متولی شبکه ملی اطلاعات است و بستر لازم برای ثبت اطلاعات و ایجاد شبکه های اطلاعاتی را در پورتال ایران فراهم می کند.
 
بزرگیان افزود: براساس ۱۰ برنامه اول تحول، تمامی پایگاه های اطلاعاتی لازم دراین زمینه از سال ۸۹ ایجاد شده است.
 
معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک اطلاعاتی به صورت مستقیم روی شبکه پورتال ایران قرار گرفته اند که از آن جمله می توان به بانک اطلاعات بازنشستگان،‌بانک اطلاعات کارمندان دولت و نظام پزشکی اشاره کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد کارتابل وی‍ژه برای دریافت کننده و ارایه کننده خدمت را از جمله ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: دراین پورتال هر دریافت کننده و ارائه دهنده خدمت دارای کارتابل الکترونیک مخصوص است و فرد دریافت کننده خدمات الکترونیکی اطلاعاتش در این کارتابل ثبت می شود.
 
بزرگیان اظهار داشت: ارائه خدمات الکترونیک پورتال ایران از طریق تلفن همراه نیز صورت می‌گیرد.
 
وی همچنین با اشاره به ایجاد کارتابل الکترونیکی وی‍ژه کارمندان در این پورتال گفت: با استفاده از این روش مدیران نیز توانایی پایش خدمات توسط کارمندان را دارند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار