رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: متن پيشنهادي تاسيس صندوق مشترك سرمايه گذاري دو كشور ايران و تونس تهيه و ارايه شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا» از سازمان توسعه تجارت ايران،‘حميد صافدل در ديدار با خالد الزيتوني سفير تونس در ايران افزود: متن پيشنهادي با اصلاحات و تغييرات جزيي از طرف تونسي دريافت و به سازمان سرمايه گذاري ايران تحويل شد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر توسعه روابط اقتصادي دو كشور گفت: ايران و تونس داراي ظرفيت ها و پتانسيل مناسبي براي توسعه فعاليتها بخصوص در حوزه اقتصاد و تجارت هستند.

وي از علاقه دو طرف براي همكاريهاي مشترك در حوزه انژري ياد كرد و گفت: در خلال يازدهمين اجلاس كميسيون مشترك دو كشور يادداشت تفاهمي در اين زمينه به امضا رسيد.

صافدل همچنين ابراز اميدواري كرد علاوه بر ساير همكارها در حوزه آب نيز همكاريهاي مشترك جديدي صورت پذيرد.

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به برگزاري نمايشگاههاي مشترك گفت: آمادگي داريم نمايشگاه اختصاصي تونس را در اصفهان برگزار كنيم و هماهنگي هاي مقدماتي در اين خصوص انجام شده است.

در ادامه اين نشست سفير تونس در ايران بر توسعه روابط ايران و تونس تاكيد كرد.

وي گفت: اميدواريم با برگزاري نمايشگاههاي مشترك زمنيه همكاريهاي بيشتري را فراهم كنيم.

خالد الزيتوني اعلام كرد: رييس سازمان برق تونس در آينده نزديك به ايران سفر خواهد كرد.

سفير تونس در ايران با اعلام آمادگي براي همكاري در حوزه گردشگري ابراز اميدواري كرد برنامه طراحي شده براي توسعه روابط و همكاري هاي دو كشور با سرعت بيشتري ادامه يابد.

وي به توسعه همكاريهاي دو كشور بر اساس مصلحتهاي مشترك اشاره نمود و گفت: ايران و تونس توجه خاصي به افريقا و بازارهاي آفريقايي دارند و مي توان در اين حوزه اقدامات مشترك مناسبي انجام داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار