يک کارشناس سياست خارجي گفت: تحليل‌ها و گمانه‌زني‌هاي رسمي و غير‌رسمي جهاني درباره انتخابات ايران، نشان‌دهنده حساسيت غرب به انتخابات و حضور سیاسی ملت است.

 "حسن لاسجردي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات رسمي و غير‌رسمي مقامات کشورهاي مختلف در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ايران، گفت: تحليل‌ها و گمانه‌زني‌هاي رسمي و غير‌رسمي جهاني درباره انتخابات ریاست جمهوری ايران، نشان‌دهنده حساسيت اکثر جهانیان به این مهم بوده، چرا که انتخابات بازتاب گسترده‌ای در نظام بین‌المللی دارد.

وي تصریح کرد: کشورها براساس نوع روابط خارجي که با ايران دارند، با در نظر گرفتن منافع و خواسته‌های خود مطالبي را در سايت‌ها و رسانه‌ها در راستاي معرفي فرآيند انتخاباتي و نامزدهاي رياست جمهوري ايران منتشر می‌کنند.

 اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: از آنجایی که روابط  ايران با بسياري از این کشورها دوستانه است، آنها با درنظر گرفتن منافع و تمايلات خود به نتيجه انتخابات حساس بوده و برعکس برخی کشورها که به دنبال زیر سوال بردن انتخابات در ایران هستند به دنبال نفوذ و تاثيرگذاري در روند انتخابات نيستند.

 انتهای پیام/
برچسب ها: انتخابات ، تحلیل ، منافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار