مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفت: حماسه سياسي با حضور گسترده مردم محقق نخواهد شد و زماني به معناي واقعي شكل مي گيرد كه اين شركت پرشور بازگشت به عقب نبوده و مبتني بر بصيرت و آگاهي باشد.





به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،عباس سليمي نمين در جلسه جريان شناسي انتخابات كه در محل مسجد زينبيه مشهد برگزار شد،افزود:  با توجه به وجود سلائق مختلف در بين نامزدهاي انتخابات امسال به طور يقين با مشاركت گسترده مردم در اين عرصه حماسه سياسي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب محقق مي شود.
  وي گفت:  شركت پرشور مردم در انتخابات نقش مهمي در دفع تهديدات و ترفندهاي دشمنان بر عليه نظام جمهوري اسلامي دارد.

   سليمي نمين گفت: شرايط انتخابات امسال به گونه اي است كه نامزدي براي آنكه بتواند راي بياورد بايد ديدگاههاي خود را براي مردم اثبات كند و نقاط قوت خودش را در معرض قضاوت آنان قرار دهد.
 وي خاطر نشان كرد:‌ طي دو سال گذشته احمدي ن‍ژاد و هاشمي رفسنجاني به عنوان دو رقيب به گونه اي عمل كردند كه شرايط دو قطبي در كشور به وجود آمد در اين مدت اين دو نفر سعي مي كردند كه نقاط ضعف يكديگر را برجسته كرده و در معرض ديد عموم نشان دهند.
  اين محقق تاريخ معاصر ايران افزود: اين دو نفر در اين مدت به گونه اي عمل كردند كه تشخيص براي مردم مشكل بود و مردم متوجه نبودند كه آنان از اين زمان براي انتخابات برنامه ريزي كرده اند.
 وي تصريح كرد: از ابتداي دولت دهم تاكنون ‌نوعي گرايشهاي فرد گرايانه در احمدي ن‍ژاد به وجود آمد و وي احساس كرد كه همه امور و سلامت و سعادت كشور به وي بستگي دارد و تنها اوست كه مي تواند نجات بخش جامعه باشد.
  وي تصريح كرد:‌ هاشمي رفسنجاني هم زماني بر اين باور بود كه نجات بخش جامعه است و با روي كار آمدن وي تمام مشكلات جامعه رفع مي شود.
  مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفت: بدنبال آن اين احساس در احمدي ن‍ژاد ايجاد شد كه به دليل آنكه وي توانسته جلوي يك سري انحرافها و و لغزشها را بگيرد، به عنوان فرد نجات بخش جامعه نبايد عرصه قدرت را ترك كند.
  سليمي نمين ادامه داد: احمدي ن‍ژاد و هاشمي رفسنجاني از مدتها قبل تلاش مي كردند كه در انتخابات رياست جمهوري امسال تاثير گذار باشند و اينكه احمدي ن‍ژاد ترجيج داد در انتخابات با شخصي همانند هاشمي رفسنجاني مواجه باشد به دو سال گذشته بر مي گردد كه وي از نظر خط مشي و نظر به هاشمي گرايش پيدا كرد.
  وي بيان كرد: احمدي نژاد از اين مدت افراد حلقه نزديك به هاشمي رفسنجاني همانند رحيمي، ملك زاده و مرتضوي نزديك شد و به آنان مسووليت هايي در دولت واگذار كرد.
  اين محقق گفت: احمدي ن‍ژاد كه در دولت نهم انتقادهايي بر عليه مرتضوي داشت ولي در دولت دهم آنقدر اين فرد برايش ارزشمند گشت كه به خاطر وي حاضر شد با دستگاه قضايي هم درگير شود.
  وي گفت: در دولت دهم نوع خدمت گذاري و واگذاري تصدي هايي به مرتضوي براي ماندگاري احمدي نژاد در قدرت مهم بودو در دولت دهم اعتقادي به مطلوبيت قدرت مندي اصول و ارزشها نداشت و همواره براي تضعيف جايگاه اصول گرايي تلاش مي كرد.
وي بيان كرد: زماني كه احمدي نژاد از اصول گرايي فاصله مي گيرد و خودش مي خواهد مبناي درستي و يا غلط بودن مسائل را بيان كند و در اين شرايط سنجش رفتار دولت به جاي توجه به معيارهاي اصول گرايي بر پايه فرد گرايي استوار شده است.
اين محقق تاريخ معاصر ايران گفت: در اين شرايط وقتي كه از احمدي ن‍ژاد سووال مي شود كه چرا فلاني مسووليت داشته و يا در كنارت حضور دارد عنوان مي كند كه وي خدمت گذار خوبي است و اين مساله را بيان نمي نمايد كه آيا بر اساس معيارهاي اصول گرايي درست است به عنوان مثال مرتضوي در سمت قرار داشته و يا نداشته باشد.
وي گفت: در اين شرايط رويكرد احمدي نژاد از قدرت به خدمت به سمت استفاده از قدرت براي ماندگاري در مسووليت در نظام جمهوري اسلامي تبديل شد و لذا تا روز آخر و تا آخرين فرصت براي تحميل رحيم مشايي بر اين نظام تلاش مي كنند.
  مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران ادامه داد: احمدي نژاد بعد از آن مي كوشد كه از برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري حمايت و يا با انتشار بيانيه اي از برخي از آنان را تخريب كند
وي تصريح كرد: هاشمي رفسنجاني نيز تلاش مي كند در آينده با حمايت از نامزدي خاص صحنه انتخابات را به نفع خود و يا جريانش تغيير بدهد. /س

برچسب ها: حماسه ، سیاسی ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.