در حالي كه يکي از اعضاي شورای پول و اعتبار گفته: افزایش مبلغ وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب نشده ،رئيس کانون سراسري انبوه سازان گفت: تکذيب وام 50 ميليون توماني مسکن را رد ميکنم چرا كه ابلاغيه معاون اول رئيس جمهور رابراي اين وام داريم.

ايرج رهبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه شايعه تکذيب افزايش وام 50 ميليون توماني ساخت مسکن را رد مي کنم گفت:  کانون سراسري انبوه سازان مصوبه شوراي پول واعتبار رابه صورت مکتوب دريافت کرده است. 


 وي در ادامه افزود: ابلاغيه افزايش وام 50 ميليون توماني ساخت مسکن از سوي معاون اول ريس جمهور را دريافت کرده ايم.


رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن به نام مالک است و مالکان می‌توانند پس از دریافت این وام به سازنده وکالت دهند و خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند، افزود: با پیشنهادات اعلام شده به وزارت راه و شهرسازی در نهایت اواخر هفته گذشته مصوبه‌ی شورای عالی مسکن مبنی بر افزایش مبلغ وام ساخت به 50 میلیون تومان اعلام شد.


رهبر در ادامه افزود:  این پیشنهاد  مدتی پیش از سوي  وزارت راه و شهرسازی  اعلام شد و اقشار توانمند مي توانند از تسهیلات مسکن بهره‌ ببرند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اقشار متوسط جامعه از مسکن مهر بهره خواهند برد،  افزود:  در راستای پیشنهاد تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی در بخش مسکن درنهایت مبلغ وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان تصويب شد.


وي در ادامه تصريح کرد: با پیشنهادات اعلام شده به وزارت راه و شهرسازی در نهایت اواخر هفته گذشته مصوبه‌ی شورای عالی مسکن مبنی بر افزایش مبلغ وام ساخت به 50 میلیون تومان اعلام شد. 

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه انبوه سازان  پیشنهاد 50 تا 100 میلیون تومانی  به وزارت راه وشهرسازی داده بودند ، افزود: وزارت راه وشهرسازی با حداقل این میزان تسهیلات موافقت کردند.

رهبر در ادامه اظهار داشت: پس از پایان زمان مشارکت یا همان دوره ساخت که حدود یک تا دو سال است، 40 میلیون تومان از 50 میلیون تومان با سود دوران مشارکت می‌تواند به خریدار منتقل شود..

وي خاطر نشان کرد: وام ساخت 50 میلیون تومانی مسکن بیشتر در شهرهای متوسط خود را نشان می‌دهد و این بدین معنی نیست که در کلان‌شهرها تاثیری ندارد اما بیشتر برای متقاضیانی است که برای خرید خانه با کسری مبلغ  واجه هستند.


کوروش پرویزیان در پاسخ به این سوال که افزایش مبلغ وام باید در شواری پول و اعتبار مطح شده و تصویب شود افزود: افزایش مبلغ وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان هنوز تصویب نشده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وام ، مسکن ، ساخت واساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار