نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی در بجنورد گفت:رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا تابستان 2016 در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، انوش جهانی نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی که برای انتخاب رئیس هیات شمشیربازی خراسان شمالی به بجنورد سفرکرده با اعلام این خبر گفت: با درخواست جمهوری اسلامی ایران و موافقت کنفدراسیون شمشیربازی آسیا و با رویکرد توسعه شمشیر بازی در ایران این رقابتها در تابستان 2016 در تهران برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری رقابتهای گروه (آ) جهانی جوانان همه ساله در کشورمان اشاره کرد و افزود: این رقابتها مهرماه هر سال در ایران برگزار می گردد و طبق اعلام فدراسیون جهانی شمشیربازی سطح برگزاری رقابتها و میزبانی ایران از کلاس مسابقات جهانی بزرگسالان نیز بالاتر است.

جهانی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات شمشیربازی خراسان شمالی با اشاره به نبود سالن اختصاصی شمشیربازی در اغلب استان های کشور اظهار داشت: ایجاد سالن های اختصاصی در استان ها لازمه توسعه این رشته در سطح کشور است.

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین گفت: با پیگیری های فدراسیون از طریق وزارت ورزش و جوانان به دنبال گرفتن سالن شمشیربازی مجموعه آزادی و تجهیز آن برای برگزاری مسابقات شمشیربازی هستیم.

جهانی اظهارکرد: در حال حاضر کلیه مسابقات شمشیر بازی در سالن جودو مجموعه ورزشی برگزار می شود که جابجایی تجهیزات مسابقات مستلزم هزینه های بالایی است و رشد شمشیربازی خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی کرد.

جهانی بودجه شمشیربازی در استان ها را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: استان ها برای توسعه شمشیربازی نباید به بودجه فدراسیون و یا ادارات کل اکتفا کنند.

وی تصزیح کرد: تمامی هیات های استانی برای رسیدن به اهداف توسعه ای باید کمیته بازرگانی و جذب اسپانسر خود را فعال نمایند.

این مسئول همچنین به تغییر آیین نامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سنوات قبل تیم ها می بایست در سه اسلحه دراین مسابقات حضور می یافتند که از سال گذشته با هدف توسعه و کشف استعداد های شمشیر بازی، با تغییر آیین نامه مسابقات هر تیم می تواند در یک اسلحه نیز در مسابقات شرکت کند.

نایب رئیسفدراسیون با بیان اینکه رشته شمشیربازی دارای قابلیت های بالایی است گفت : با اعلام حذف کشتی از المپیک، نگاه وزارت ورزش و جوانان برای ورود به المپیک به رشته شمشیربازی دوخته شده است و به دنبال سرمایه گذاری در این رشته به عنوان جایگزین کشتی در المپیک است./س

برچسب ها: میزبانی ، شمشیربازی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.