مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: از جمله برنامه‌های اولویت‌دار امسال ما راه‌اندازی گاوداری یک‌هزار راسی شیری است که با تامین اعتبار مورد نیاز بستر و زمینه آن فراهم می‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلال گلچین دیروز در جلسه طرح‌های توسعه بخش دامپروری و کشاورزی شرکت پارس در اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مزرعه گرم‌آبی و سرد‌آبی پرورش آبزیان به همراه توسعه باغات در قسمت‌های عمده‌ای از اراضی این شرکت که در منابع شیب‌دار قرار دارد آغاز شده و انتظار می‌رود این طرح‌‌های توسعه‌ای امسال به ثمر بنشیند.

وی اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها را گامی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی توصیف کرد و یادآور شد: پارسال برای آغاز طرحهای جدید به دلیل برخی مشکلات بودجه‌ای یا اولویت طرح‌های نیمه‌تمام مشکلاتی وجود داشت که در‌صدد برطرف کردن آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس‌ خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست ترسیمی هیئت مدیره شرکت تبدیل اراضی آبی منطقه به سیستم مدرن و نوین آبیاری به شکل ثقلی و تحت فشار جزو اولویت‌های اصلی است که علیرغم اقدامات لازم برای شناسایی مقداری از اراضی زراعی که به روش ثقلی آبیاری می‌شود امکان زه‌دار شدن وجود دارد.

گلچین گفت: ‌به دلیل عدم تامین اعتبارات موردنیاز به واسطه محدودیت‌های مالی در پارسال که به ازای هر هکتار مبلغ 35 میلیون ریال در مصرف آب حمایت خوب مالی انجام نگرفت نتوانستیم به هدف خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: از طرفی دیگر افزایش قیمت نهاده‌های دامی و زراعی سبب افزایش هزینه‌های تولید شده است و از همین‌رو سال 92 سال دشواری برای شرکت محسوب می‌شود که امیدواریم با یاری پروردگار متعال و تلاش همکاران در افزایش عملکرد محصولات این دشواری‌ها و سختی‌ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس‌ شرکت پارس را یکی از دو شرکت بزرگ اقتصادی منطقه مغان توصیف کرد و گفت: وجود این دو شرکت قابلیت فراوانی را در توسعه این بخش فراهم آورده به طوری که با تبدیل 62 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی یک ظرفیت بی‌نظیری را در توسعه این بخش به صورت همه جانبه شاهد خواهیم بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، گاوداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.