حدود 300 چکیده مقاله به سمینار مباحث باستان شناختی هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی ارسال شده و در این سمینار به فرهنگ و تمدن دوران اسلامی پرداخته می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "مژگان اسماعیلی" معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در سمینار یک روزه مباحث باستان شناختی هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی که صبح امروز در "ارگ آزادی" برگزار شد،‌ گفت: این سمینار چهارمین نشست تخصصی بوده که بعد از مدتها رکود در پژوهش ها برگزار می شود و روح جدیدی را در کالبد پژوهشگاه دمید.
وی افزود: مأموریت پیدا کردم از سوی رئیس پژوهشگاه با وجود همه کمبودهایی که وجود داشت این سمینار یک روزه مباحث باستان شناختی هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی را برگزار کردیم.
"اسماعیلی" تصریح کرد: در 3، 4 سال اخیر با وجود مشکلات مطالعات خود را طبق گذشته ادامه دادیم، همچنین حفاری و نجات بخشی انجام دادیم و ماحصل نتایج خود را ارائه کردیم.
معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: پس از مدتها توانستیم وضعیت پژوهشگاه را به وضعیت مطلوبی برگردانیم و ایجاد انگیزه در پژوهشگاه کنیم.
وی اظهار داشت: حدود 300 چکیده مقاله برای این سمینار دریافت شد. حوزه تمدن اسلامی سابقه 1500 هزار ساله دارد و اسلام به عنوان یک فرهنگ وارد شد نه به عنوان یک فرهنگ عرب.
به گونه ای که تمدن اسلامی به شکلی مطرح شد که عاری از هرگونه تعصب بود.
"اسماعیلی" تصریح کرد: کافی بوده تا معماری دوره اسلامی را ببینیم، در یک مسجد تمامی هنرهای تمدن اسلامی از جمله خطاطی، هنر چوب، سنگ و معماری دیده می شود.
معاون پژوهشی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی افزود: تمدن اسلامی حاصل تمام عملکرد مللی بود که به دین اسلام گرویدند و همه متأثر از اندیشه اسلامی بودند.
گفتنی است، سمینار یک روزه مباحث باستان شناختی هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی در "ارگ آزادی" در حال برگزاری است و تا عصر امروز ادامه دارد و باستان شناسان مختلف در این سمینار سخنرانی خواهند کرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار