دوران اسلامی با بیش از 14 قرن بخشي از حیات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورمان را تشکیل می دهد و این تمدن ریشه در فرهنگ تمدن غنی پیش از اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل "سیامک سرلک" سرپرست پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی در سمینار یک روزه مباحث باستان شناختی هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی که صبح امروز در"ارگ آزادی" برگزار شد، گفت: این سمینار به همت همکارانم در پژوهشکده باستان شناسی شکل گرفت و در کمترین زمان با حداقل امکانات این همایش برگزار شد.
وی افزود: به دلیل شرایط زیست محیطی، نحوه شکل گیری نقشه های فرهنگی در فلات ایران به گونه ای است که در سایت های باستان شناسی با توالی دوره ها روبرو هستیم که باید این دوره جدی گرفته شود.
"سرلک" تصریح کرد: دوران اسلامی با بیش از 14 قرن بخش مهمی از حیات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور ما را تشکیل می دهند.
سرپرست پژوهشکده باستان شناسی بیان کرد: فرهنگ و تمدن دوران اسلامی ریشه در فرهنگ تمدن غنی پیش از اسلام دارد، تلفیق این دو فرهنگ باعث شکل گیری هنر دوره اسلامی می شود به همین منظور باید تحقیق ویژه ای صورت گیرد.
وی اظهار داشت: در این فرصت کوتاه که برای برگزاری همایش داشتیم فراخوانی اعلام شد و حجم زیادی از خلاصه مقالات به دبیرخانه فرستاده شد و به زودی این مقالات داوری خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.