معاون فني محيط زيست استان فارس گفت: استفاده از تكنولوژي روز دنيا باعث توسعه و حفظ محيط زيست فارس مي شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، حمزه ولوي در نشست خبري روز جهاني تنوع زيستي تاكيد كرد: خوشبختانه با هماهنگي هاي لازم در منطقه بهرام گور هم بحث توسعه معادن پيگيري مي شود و هم از آسيب رساني به گور خرها جلوگيري شده است.

وي تصريح كرد: سه نقطه از اين منطقه براي بحث معدن مد نظر قرار داده شده كه البته در يكي از اين منطقه ها معدني در حال فعاليت است و در منطقه ديگر نيز قرار شده فعاليت هاي مكانيابي انجام و اگر در اين منطقه معدني وجود داشت آن موقع تصميم گيري لازم انجام شود.

معاون فني محيط زيست استان فارس تصريح كرد: همكاري لازمه پيشرفت است و در اين ميان سازمان محيط زيست هيچگونه سدي براي توسعه و پيشرفت استان نيست بلكه در تمامي موارد همكاري هاي قانوني را خواهيم داشت.

ولوي در خصوص وضعيت پارك ملي بمو نيز يادآور شد: قرار بود كه در كنار پالايشگاه فعلي پالايشگاه جديدي احداث شود كه ما ارايه سند مالكيت اين اراضي را لازمه صدور مجوز براي اين كار عنوان كرديم كه البته اين افراد نتواستند در زمان لازم سند مالكيت را ارايه دهند.

وي تصريح كرد: امروز ساخت اين پالايشگاه به منطقه سروستان منتقل شده است.

معاون محيط زيست استان فارس با اشاره به اينكه بايد با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا به فكر محيط زيست استان نيز باشيم، گفت: توسعه يكي از اولويت ها است اما بايد توجه داشت كه توسعه بايد با استفاده از تكنولوژي روز دنيا باشد نه اينكه با استفاده از دستگاه ها و تجهيزات قديمي و از كار افتاده به محيط زيست آسيب وارد شود.

ولوي تاكيد كرد: بايد از دست اندازي به طبيعت گذر كنيم و امروز به فكر نوسازي و توسعه صنايع با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا باشيم.

وي با بيان اينكه امروز دوره ششم نابودي زيست محيطي زمين شروع شده است، يادآور شد: پنج مرتبه به دليل مباحث طبيعي محيط زيست زمين نابود شد اما در دوره ششم كه امروز در آن قرار داريم عامل نابودي محيط زيست انسان است.

معاون فني محيط زيست استان فارس با اشاره به عواملي كه باعث از بين رفتن محيط زيست مي شود افزود: تخريب زيستگاه ها، آلودگي آب و خاك، تغيرات آب و هوايي، گونه هاي مهاجر و برداشت هاي بيش از حد از منابع از جمله عواملي است كه باعث از بين رفتن گونه هاي زيستي مي شود.

ولوي تاكيد كرد: در حال حاضر يك ميليون و 180 هزار هكتار از زمين هاي استان فارس منطقه حفاظت شده، پارك ملي و پناهگاه حياط وحش است كه 17 منطقه شكار ممنوع در استان نيز مشخص شده است.

وي افزود: 52 گونه پستاندار در كشور مشاهده شده كه 27 درصد آن در فارس وجود دارد، 517 گونه پرنده در كشور است كه 48 درصد آن يعني 246 گونه در فارس وجود دارد و..... به همين دليل استان فارس از لحاظ زيست محيطي در شرايط ويژه اي قرار دارد./س

برچسب ها: تکنولوژی ، حفظ ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.