مبادله رسمي قرارداد بيع متقابل احداث و بهره‌برداري از تاسيسات فاضلاب شهر بافق با سرمايه‌گذاري بيش از بكهزار ميليارد ريالي شركت سنگ آهن مركزي ايران بافق و سرمايه‌پذيري شركت آب و فاضلاب استان يزد با حضور مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور و جمعي از مسئولان استان در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  "سیدمهدی ثمره هاشمی" مشاور وزير نيرو و مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در اين مراسم با اشاره به خشكسالی‌های اخیر و فشارهای ناشی از كم آبی به ویژه در استان‌های كم آب كشور، گفت: باید مدیریت صحیح و جامع بر منابع آب اعمال و از آب‌های خاكستری، آب دریا و پساب حاصل از تصفيه فاضلاب برای مهیا كردن آب موردنیاز صنعت و كشاورزی استفاده شود.


وي با بیان این كه در زمان كنونی شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در بخش آب و فاضلاب آماده امضاء است، گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در كشور منعقد شد كه همه این میزان در بخش آب و فاضلاب بوده است و امسال نیز به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

ثمره هاشمي با بيان اين كه فاضلاب و پساب حاصله يك منبع پايدار است، گفت: مي‌توان از بازچرخاني آب در بخش صنعت استفاده كرد.

"علي اسلامي" مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد نيز در اين جلسه گفت: قرداد بيع متقابل شهر بافق، سومين قردادي است كه در سطح استان يزد منعقد مي‌شود.

وي افزود: اولين قرار داد بيع متقابل در كشور براي شهر اردكان در سال گذشته بسته شد و هم‌اكنون در حال اجراست. دومين قراداد نيز براي شهر مهريز بسته شده است.

اسلامي گفت: آب در يزد حكم كيميا را دارد و ما اميدورايم با تنظيم اين گونه قرارداد‌ها و اجراي آن حداكثر استفاده از پساب را در بخش صنعت داشته باشيم.

اين مقام مسئول در پايان يادآور شد: در امر آبرساني نيز شركت سنگ آهن بافق با اجراي خط انتقال آب به بافق و ساخت 18 هزار مترمكعب مخزن ذخيره، خدمات ارزشمندي را به اين شهر ارائه كرده است.

گفتني است؛ پروژه فاضلاب شهر بافق قرار است در مدت سه سال به بهره‌برداري رسيده و شرکت سرمايه‌گذار بر اساس ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه و بر طبق قرارداد فوق، 35 سال از پساب حاصل از تصفيه فاضلاب استفاده كند./ج1

برچسب ها: فاضلاب ، آهن ، مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.