نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌ها، امکان به‌روزرسانی نرم‌افزارهای خود را دارد،‌ گفت:تحریم نرم‌افزاری ایران، بیشترین آسیب را به کشورهای غربی می‌زند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، احمدرضا دستغیب با اشاره به متهم شدن ایران به انجام حملات سایبری علیه برخی سایت‌ها و شرکت‌های امریکایی گفت: اخیرا امریکایی‌ها اتهامات زیادی در حملات سایبری متوجه ایران کرده‌اند و به دنبال ایجاد جوی علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی شده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران به دلیل تحریم، اصلا امکان به‌روزرسانی برخی از نرم‌افزارها در شبکه را دارد، تحریم‌ها در این زمینه بیشترین آسیب را متوجه خود غربی‌ها می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هک و حمله سایبری به سایر کشورها از جمله ایالات متحده در دستور کار جمهوری اسلامی قرار ندارد،‌ یادآور شد: ایران در فضای سایبر، یک فعالیت سالم و پاکی دارد ولی به این معنا نیست که برخی کشورها و هکرهای بین‌المللی از جمله رژیم صهیویستی نیز بیکار نشسته‌اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایالات متحده باید مستندات فنی خود را در این زمینه، بدون جنجال و هیاهوی سیاسی در ارتباط با اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می‌زند، ارائه کند و البته شرکت‌های فعال در زمینه نرم‌افزارهای مختلف در دنیا بدانند تحریم شبکه‌ها و نرم‌افزارها برای ایران، اولین آسیب را به خود آنها می‌زند.

اخیرا امریکا ایران را به حملات سایبری علیه برخی سایت‌ها و شرکت‌های امریکایی به خصوص در حوزه انرژی متهم کرده است./ب

برچسب ها: تحریم ، نرم افزاری ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.