معاون داروی سازمان غذا و دارو از حل مشکل کمبود داروی بیماران پیوند ریه و وجود مقادیر زیاد مواد اولیه دارویی در گمرک خبر داد.

دکتر شمس علی رضا زاده معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در پاسخ به خبرهای منتشره در مورد کمبود داروی بیماران پیوند ریه گفت: داروی مورد نیاز این بیماران توسط دو کارخانه تولید داخل و چند شرکت دارویی وارداتی تامین می شود که در حال حاضر داروهای تولید داخل و هم وارداتی در بازار موجود است.
 
وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که یک پروسه برای تهیه داروی این بیماران وجود دارد در واقع بیمارستان مسیح دانشوری داروی این بیماران را تایید می کند و بعد از تایید بیمار باید به داروخانه 13 آبادان مراجعه و دارو را دریافت کنند، باید توجه داشت که این داروها یارانه ای بوده به این معنی که 90درصد هزینه این داروها را سازمان غذا و دارو و 10 درصد آن را بیمار پرداخت می کند.
 
رضازاده در پاسخ به این سوال که چه مقدار دارو در گمرک وجود دارد که هنوز ترخیص نشده عنوان کرد: مقداری دارو در گمرک وجود است که در واقع دلیل ماندن این تعداد دارو به خاطر مشکلات اداري و مجوز است که برخی از شرکت های وارد کننده دارو مراحل واردات دارو را طی نکرده اند و اقدام به واردات دارو کرده اند که ما برای حل این مشکل معرفی نامه هایی را از طرف سازمان غذا و دارو به شرکت ها داده ایم که در حال حاضر شرکت ها در حال ترخیص داروها هستند.
 
معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر مقدار زیادی مواد اولیه  در گمرک مانده است اظهار داشت: این مشکلات با توجه به تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادله ای ایجاد شده که شرکت ها نتوانسته اند در قبال این تغییر ریال آن را تامین و پرداخت کنند.

 سازمان غذا و دارو برای حل این مشکل با گمرک توافق کرده که شرکت ها می توانند 50 درصد مواد اولیه شان را ترخیص کنند که این امر از فردا عملی می شود./ع2

برچسب ها: دارو ، بیمار ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار