مركز حقوق بشر بحرين درباره ادامه سركوب فعالان و سرنوشت "رضا الغسره" سومين فرزند ربوده شده یک خانواده بحريني ابراز نگراني كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  العالم، دستگاههاي امنيتي رژیم بحرین صبح جمعه 24 می "رضا عبدالله عيسي الغسره" (25 ساله) را بازداشت كردند و تا كنون هيچ خبري از وي در دست نيست.

رضا يكي از كساني است كه توانسته بود از دست ماموران آل خليفه فرار كند. دونفر از افسران رژيم بحرين به نام هاي "يوسف المناعي" و "ابراهيم حبيب الغيث" وي و خانواده اش را تهديد كرده بودند كه در صورت بازداشت، او را به قتل خواهند رساند.
اخيرا يكي از فعالان بحرینی فایلی صوتی را در توئيتر به اشتراک گذاشته كه صداي ناله فردي درآن به گوش مي رسد. گفته مي شود اين صدا متعلق به رضا الغسره هنگام كتك خوردن و شكنجه توسط نيروهاي آل خليفه در خيابان است.

همچنین اخیرا تصاویری در اینترنت از رضا الغسره منتشر شده که وی با دستهاي بسته و صورتي خونين روي زمين افتاده است. در يكي از اين صفحات تصويري از اين جوان 25 ساله بحريني درحالي كه يك سلاح در كنار اوست منتشر و ادعا شده كه هنگام بازداشت الغسره پليس ، اين سلاح را از وي كشف كرده است.
شاهدان مي گويند ساعت 7 و سي دقيقه صبح روز جمعه( 24 مي) خودروهاي پلاک شخصی الغسره را كه سوار بر موتور سيكلت بود محاصره و بعد از بازداشت و ضرب و شتم، وي را به يكي از شكنجه گاههاي غير رسمي منتقل كردند.
خانواده الغسره مي گويند منزلشان از مارس 2011 تا مي 2013 حدود 70 بار مورد حمله قرار گرفته و آخرين حمله شنبه شب 11 می و همزمان با محاصره منطقه بني جمره در غرب منامه بود كه از ساعت 9شب تا 2 بامداد ادامه يافت.
وزارت كشور در توجيه اين محاصره ادعا كرد، وقتي نیروهاي امنيتي در بني جمره در حال گشت بودند صداي شليك يك سلاح اتوماتيك به گوش رسيده كه تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.
دو برادر كوچكتر رضا نيز پيش از او بازداشت و زنداني شده اند . ياسر 23 ساله با 4 اتهام مختلف به 37 سال زندان محكوم شده و منتظر تفهيم ساير اتهام هاي خويش است. وزارت كشور بحرين ادعا مي كند ياسر از زندان فرار كرده اما خانواده اش تاكيد دارند كه زمان طولاني است كه هيچ خبري از وي ندارند.
برادر كوچكتر به نام صادق نيز با 3 اتهام به 26 سال زندان محكوم شده و منتظر اثبات 7 اتهام ديگر است. وي يكي از كساني است كه در زندان مورد شكنجه قرار گرفت و نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر بحرين نيز به دليل مشاهده شكنجه وي بعد از آن روز در زندان انفرادي است و اجازه تماس با خانواده خود را ندارد.

خانواده رضا الغسره در بیانیه ای با ابراز نگراني از سرنوشت فرزند خود عواقب به خطر افتادن سلامت وي را متوجه آل خليفه دانستند. به گفته آنان بعد از مراجعه به وزارت كشور براي اطلاع از اوضاع رضا مسوولان اين وزارتخانه منكر بازداشت وي شدند.

به گفته اعضای خانواده رضا، با توجه به نقص عضو فرزندشان و از دست دادن سه انگشت خود در کودکی در یک حادثه، غير ممكن است كه او بتواند از اسلحه استفاده كند.

اين سه برادر با اتهاماتي مانند تجمع غير قانوني مشاركت در آتش سوزي و انفجار مواجه هستند؛ دادستاني رژیم بحرین به اعترافاتي كه تحت شكنجه از متهمان اخذ مي شود استناد مي كند. اعترافاتی معمولا همزمان با دوره اي است كه در آن متهم از داشتن وكيل و تماس با خانواده اش محروم است.

به دنبال وقوع اين ماجرا و درز اين اخبار، مركز حقوق بشر بحرين خواهان اعلام فوري سرنوشت رضا الغسره و فراهم نمودن زمينه اطمينان خانواده اش از سلامتي وي و پيگرد عاملان ربودن و شكنجه وي شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار