رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: آگاه ‏سازی عمومی و اختصاصی در مورد جرائم با هدف سالم ‏سازی محیط انتخابات و کاهش جرائم، افزایش اعتماد عمومی و تحقق مشارکت هر چه گسترده‏ تر مردم از برنامه‏ های پیش روی این ستاد است.

مجتبی محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: از جمله وظایف دیگر این ستاد، رصد و پایش مستمر امور با استفاده از ظرفیت‏ های سایر نهادهای مسئول و ایجاد تمهیدات لازم به منظور اجرا و اعمال دقیق قانون است.

وی از تشکیل ستاد «پیشگیری از جرائم انتخاباتی» در این شهرستان خبر داد و افزود: به همین منظور، قبل از آغاز به کار ستادهای تبلیغاتی با دعوت از مسئولان ستادها، مصادیق جرائم انتخاباتی بر اساس قانون انتخابات به آنان تفهیم خواهد شد.

محمدی توجیه، ارشاد و اقناع با هدف همسوسازی با ترویج قانون ‏مداری از راه تشریح و توضیح مفاد قانون جرائم انتخاباتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از استان تهران، این ستاد در جهت پیگیری‏ های لازم به منظور رسیدگی سریع و خارج از نوبت جرائم انتخاباتی و ایجاد شعب ویژه در دادسرا و دادگاه مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: پیشگیری از بروز احتمالی جرائم انتخاباتی، اولویت مهم ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان دماوند است.

محمدی تصریح کرد: شعباتی در دادسرا و دادگاه دماوند و بخش رودهن ایجاد و قضات ویژه‏ ای تعیین و ابلاغ‏ ها صادر شده تا به جرائم احتمالی انتخاباتی با سرعت و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند از عموم شهروندان حقیقی و حقوقی خواست در صورت مشاهده هرگونه جرائم انتخاباتی مراتب را با تلفن‏ های 09102200090 و 02176330398 و دورنگار 02176315500 به دبیرخانه ستاد اعلام کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.