معاون وزیر آموزش و پرورش از تغییر عناوین سر درب مدارس با تغییر نظام آموزشی ازسال تحصیلی 92 خبر داد.

ابراهیم سحر خیز در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبه ای که اخیرا در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد.
بر اساس تحولات نظام آموزشی عناوین دوره های آموزشی به دو دوره متوسطه و ابتدایی تقسیم خواهد شد و هر دوره به دو دوره مجزای دیگر تقسیم خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس سر درب مدارس نیز تغییر خواهد کرد و در دوره ی ابتدایی به این صورت است که نام مکان دبستان است اما در صورتی این مدرسه آموزش سه ساله اول را داشته باشد بر روی سر درب مدرسه نوشته خواهد شد .
دبستان ، دوره ی اول و در صورتی که آموزش سه ساله دوم را باشد نوشته می شود دبستان، دوره ی دوم  و برای دوره دبیرستان نیز به همین صورت خواهد بود.
سحر خیز در ادامه اظهار داشت: با این تجهیزات دیگر مقطع راهنمایی و پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و تمامی مقاطع در همان دو دوره دبستان و دبیرستان خواهد بود و پایه های اول تا دوازدهم را تشکیل خواهند داد.
وی در ادامه بیان داشت: تنها در برخی روستاها که تعداد دانش آموزان بسیار کم است و دوره اول و دوم دبستان در یک مکان خواهد بود عنوان مدرسه تغییر نخواهد کرد و همان عنوان دبستان استفاده خواهد شد.
سحر خیز خاطر نشان کرد: این ابلاغیه به تمامی ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سراسر کشور ارسال خواهد شد و عناوین جدید از این پس هم در کارنامه ها و هم در اسناد ومدارکی که باید بایگانی شود لحاظ خواهد شد و تابلو مدارس متناسب با تغییرات نظام جدید مزین خواهد شد./ف
برچسب ها: تحولات ، مقاطع ، دبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار