معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت:طرحی در دست اجرا داریم که بر اساس نیازهای شرکت های خصوصی و دولتی دانشجوی دکترا بورس می گیریم و تاکنون 16 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر محمد مهدی نژاد،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در دومین همایش توربین های گازی در دانشگاه علم و صنعت گفت: بودجه طرح کلان ملی در دولت و مجلس افزایش یافته است.

وی افزود:ساخت پژوهشگاه در دانشگاه علم و صنعت باعث انسجام بیشتر در فعالیت های پژوهشی شده است که صنعتگران و اساتید بازنشسته و همه را در یک پروژه خاص به دور هم جمع می کند.

مهدی نژاد با بیان اینکه مقرر شده است، 30 درصد دانشجویان کل کشور در بخش تحصیلات تکمیلیی مشغول به تحصیل شوند اظهار کرد:دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی کارآفرین هستند و به همین دلیل است که بر اساس نیازهای بخش های دولتی و خصوصی می خواهیم دانشجوی دکترای با مکانیزمی بر اساس نیاز آن بخش بورس نماییم.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تا کنون 16 هزار نفر اسم نوشته اند که این نشان می دهد که ظرفیت در دانشگاه ها وجود دارد.

مهدی نژاد با بیان بخش دفاعی کشور که نیازهایش را به دانشگاه ها اعلام کرد و هم اکنون با فناوری روز دنیا و بالاتر از آن در حال پیشرفت است گفت: این یک نمونه ساده از ارتباط بین علم و صنعت است و نشان می دهد بسیاری از ضعف های کشور به دلیل نبودن این ارتباط است. /ع2
برچسب ها: دانشجو ، علوم ، بورس ، دکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار