رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد با اشاره به اينكه در حال حاضر 982 واحد صنعتي نيمه‌تمام در استان يزد وجود دارد گفت: براي تكميل اين واحدها به 5هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  «شاتا»، محمدمهدي زارع، پيش از ظهر سه‌شنبه در نشستي خبري در مورد اعتبار مورد نياز اين طرحها براي تكميل اين طرحها همچنين زمينه‌ هاي فعاليت آنها اظهار داشت: براي تكميل اين 982 واحد به بيش از پنج هزار ميليارد تومان نقدينگي نياز است كه بخشي از آن به صورت ارزي و بخشي ديگر به صورت ريالي تامين خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين واحدها در همه بخش‌ها فعاليت‌ خواهند كرد، افزود: به عنوان نمونه، اكنون 46 واحد فعال كاشي و سراميك در استان يزد داريم و به همين تعداد نيز در دست احداث است.

زارع عنوان كرد: اين وضعيت در مورد واحدهاي نساجي، فولاد و ... نيز صدق مي‌كند به نحوي كه به تعداد واحدهاي فعالي كه اكنون به كار توليد مشغولند، واحدهاي در دست احداث در حال تكميل است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت فولاد ميبد و چگونگي روند حل مشكلات اين واحد بزرگ صنعتي اظهار داشت: بعد از مرحله اول مزايده اين واحد كه توسط سازمان خصوصي سازي برگزار شد، شخص برنده مزايده معرفي شد اما كار بسيار ناموفق بود بنابراين مزايده مرحله دوم برگزار شد.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد بيان كرد: برنده مزايده دوم، گروهي متخصص با سابقه‌اي درخشان است كه اميدواريم با اين سابقه درخشان بتواند واحد فولاد ميبد را به نفع استان و كشور راه‌اندازي كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت استان يزد به لحاظ صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: استان يزد هم‌اكنون به لحاظ صنعتي رتبه ششم، از لحاظ معدن و ذخيره معدني رتبه دوم و از لحاظ صادرات جزو 10 استان برتر كشور است.

زارع با ارائه آماري در مورد هر يك از اين بخش‌ها يادآور شد: در حوزه صنعت اكنون بيش از سه هزار و 408 واحد بهره برداري شده و مشغول فعاليت هستند و سه هزار و 717 جواز تاسيس معتبر نيز در دست متقاضايان راه اندازي واحدهاي توليدي است.

وي ادامه داد: در حوزه معدن نيز استان يزد جزو اولين استانهايي است كه ژئوفيزيك هوايي در آن اجرا شده و به موفقيت‌هايي نيز دست يافته است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد اظهار داشت: در حوزه صادرات نيز در سال گذشته يك ميليون و 117 هزار تن كالا به خارج از كشور صادر شده كه اين ميزان به لحاظ وزني از افزايش 66 درصدي برخوردار بوده است.

وي ادامه داد: ارزش اين ميزان كالاي صادر شده نيز 486 ميليون دلار اعلام شده كه اين رقم نشان‌دهنده رشد 18 درصدي صادرات استان يزد از لحاظ ارزش است.

زارع با بيان اينكه برخي از توليدات استان يزد از استانهاي ديگر به كشورهاي خارجي صادر مي شود، افزود: به دنبال آن هستيم كه كالاي توليد شده در استان يزد، از خود استان صادر شود كه در صورت تحقق اين امر، بخشي از ظرفيت صادراتي استان يزد تكميل مي شود.
**مقدمات راه اندازي بندر خشك فراهم است .

وي با اشاره به راه اندازي بندرخشك در استان يزد كه از چندي پيش بحث آن مطرح شده است، عنوان كرد: زمين اين بندر واگذار شده و كليه مقدمات راه اندازي آن فراهم است و اكنون فقط در انتظار ورود بخش تعاوني براي راه اندازي هرچه سريعتر اين بندر هستيم.

زارع با بيان اينكه اين بندر به زيرساختهايي نظير خط ريلي، حمل و نقل و ... نياز داشت، افزود: زيرساختهاي مورد نياز يا به طور كامل اجرا شده و يا  در دست اجراست و به زودي تكميل مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار