رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان در ایران گفت: با تشکیل دولت جدید در افغانستان فرصتی پدید آمد تا سیل کمک های بشر دوستانه کشورهای مختلف نظیر ایران به منظور آبادانی افغانستان به این کشور جاری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اسد الله امیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در مراسم اختتامیه آموزش مربیان کشورهای عراق و افغانستان گفت: افغانستان سال های طولانی را در نا بسامانی گذرانده به طوری که بسیاری از زیر ساخت ها و حرفه های آن دچار مشکل و آسیب فراوان شده اند.
و رفع آن سال های سال زمان می برد و یاری کشورهای دوست را نظیر ایران می طلبد.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از تشکیل دولت جدید فرصتی پیش آمد تا سیل کمک های بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به این کشور سرازیر و همگی آن ها برای آبادانی و کاهش رنج و درد مردم در کنار هم قرار گیرند.
امیری در ادامه به کمک های بشر دوستانه ایران به ویژه کشور اشاره و تصریح کرد: در راستای تفاهم نامه سه جانبه ای که میان ایران، افغانستان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن منعقد شد.
کار آموزش تخصصی مربیان و کارشناسان افغانی از سال گذشته بر عهده ایران و به طور خاص مرکز تربیت مربی کرج قرار گرفت.
که طی آن آموزشهای ارزشمندی در اختیار مربیان افغانی قرار گرفت و مطمئن هستیم با این اقدام در جهت توسعه کشورمان گامی اساسی برداشته شده است.
رایزن فرهنگی افغانستان در ایران ضمن تشکر از مسئولان ایرانی مجری این طرح که در راستای بالندگی افغانستان کمک شایانی کرده اند خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران سالهاست که پذیرای میهمانان افغانی در کشورشان هستند که با توجه به این مهمان نوازی از مسئولان وزارت کار و رفاه اجتماعی خواهشمندیم زمینه شرکت علاقه مندان افغانی در مدارس فنی و حرفه ای را نیز فراهم کنند./ف
برچسب ها: آبادانی ، کمک ، افغانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار