مراسم بزرگداشت مرحوم"سیدعلی اکبر ابوترابی فرد" و پدر بزرگوارش با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در حوزه هنری برگزار مي‌شود.

به‌ گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت مرحوم"سیدعلی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارش" با سخنراني حجت‌الاسلام فاطمی‌نيا فردا چهارشنبه 8 خرداد ساعت 17 برگزار مي‌شود.

گفتني است؛ اين در محل تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ خیابان سمیه برگزار می‌شود.

شايان ذکر است؛ مرحوم "سیدعلی اکبر ابوترابی فرد" ملقب به سیدآزادگان در سال 1318 در خانواده‌ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود.

 با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به همراه برادرشان سیدمحمد حسن به نجف اشرف رفت و در حوزه علمیه نجف اشرف تحصیل کرد. وی هنگام بازگشت به ایران به دلیل همراه داشتن اعلامیه‌های امام خمینی(ره) در مرز خسروی بازداشت شد و به زندان منتقل شد. ايشان با افرادي همچون شهيد رجايي، آيت‏ اللَّه خامنه‌‌اي، آيت ‏اللَّه بهشتي، سيد علي اندرزگو و... فعاليت نزديک و همکاري زيادي داشت و در پيروزي انقلاب اسلامي تلاش فراواني از خود نشان داد.

با آغاز جنگ تحميلي، به همراه شهيد چمران در ستاد جنگ‏‌هاي نامنظم به سازماندهي نيروهاي مردمي پرداخت تا اين که در 26 آذر 59 در يکي از مأموريت‏‌هاي شناسايي به اسارت دشمن بعثي در آمد و به مدت ده سال، اميدبخش اسيران در بند رژيم عراق بود.

 وی پس از رهایی از اسارت به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در ستاد امور آزادگان منصوب شد. همچنین در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را به عهده داشت.

سرانجام در دوازده خرداد سال 79 در مسیر زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه پدر بزرگوارش آیت‌الله سیدعباس ابوترابی فرد از علمای بزرگ قزوین بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و پیکر مطهرشان در صحن آزادی حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بزرگداشت ، سید ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار