آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: باید دعا کنیم رئیس جمهوری دلسوز و فداکار پیروز انتخابات باشد و در این شرایط حساس با مدیریت صحیح کشور را به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: خداوند در آیه 10 سوره مبارکه «فاطر» می‌فرماید «هر آنکس به دنبال عزت است باید آن را در نزد خدا بجوید و تنها رب‌العالمین است که می‌تواند دیگران را عزیز سازد».

وی افزود: به یاد دارم که در درس امام خمینی(ره) شرکت می‌کردم و ساواک ایشان را به شدت زیر نظر داشت اما عزت و احترامی که مردم برای ایشان قائل بودند بسیار زیاد بود و پس از انقلاب هم بر عزت امام افزوده شد و همه این برکات حاصل توجه بنیان‌گذار کبیر انقلاب به خداوند بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه عزت را تنها باید از خداوند خواست خاطرنشان کرد: چگونگی درخواست عزت از خدا دارای ویژگی‌هایی است؛ امام حسن مجتبی(ع) فرموده‌اند «هر کس از ظلمت معصیت به سایه اطاعت خداوند پناه ببرد بدون قبیله و عشیره عزیز خواهد شد».

وی ادامه داد: لازمه عزت اطاعت محض از خداوند، رسول و امام معصوم و در زمان غیبت نیز پذیرش دستورات ولی فقیه و مراجع تقلید است.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در روایتی فرموده‌اند هر کس آخرین جمله‌ای که از زبانش پیش از مرگ جاری شود کلمه طیبه یا همان «لا اله الا الله» باشد به بهشت خواهد رفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.