ششمين سايت رادار هواشناسي در سفر معاون اول رئيس جمهور وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، از  اين سايت كه امروز ، 7 خرداد ، توسط معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي افتتاح شد براي ردگيري توفان هاي جوي و بارش ها استفاده مي شود.
 
بنابراين گزارش ، سازمان هواشناسي براي تهيه اطلاعات كامل و به موقع از وضعيت جوي حاكم در كشور اقدام به ايجاد شبكه ملي رادارهاي هواشناسي كرده است تاجايي كه  هر رادار هواشناسي قابليت توليد و استخراج حدود ۴۰ محصول متفاوت هواشناسي  دارد.
 
 اين گزارش حاكي است ، ارايه پيش بيني هاي كوتاه و بلند مدت، اخطاريه ها و هشدارهاي جوي به مردم و متوليان امور حمل و نقل، كشاورزي، منابع آب، محيط زيست، بلاياي طبيعي و بخش هاي طبيعي از جمله كاركردهاي رادارهاي هواشناسي است كه نخستين آنها در سال ۱۳۸۳ در استان خوزستان راه اندازي شد و امروز نيز ششمين سايت راداري در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
 
همچنين سايت راداري بوشهر علاوه بر دكل نصب رادار و سازه هاي مخابراتي و اداري شامل سيستم هاي حفاظتي و نيز سيستم هاي ارتباطي قابل اطمينان و پرسرعت براي انتقال تصاوير و داده ها است كه در زميني به مساحت يك هكتار و با ارتفاع بتني ۳۰ متر و با اعتباري بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال ساخته شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ششمین ، سایت ، هواشناسی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار