با شروع فصل امتحانات که امسال به خاطر نزدیک بودن انتخابات همزمان ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار می شود سبب استرس دانش آموزان و نگرانی های خانواده ها شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، بدون تردید فصل امتحانات یادآور دغدغه ها و نگرانی هاست، این دغدغه ها و نگرانی ها محدود به دانش آموزان نمی شود ، بلکه فضای خانه و خانواده را نیز در بر می گیرد . گویی والدین و اعضای خانواده  امتحان دارند . دانش آموزان برای رهایی گاه به مطالعه بیشتر روی می آورند و گاه درس و کتاب را به کناری می نهند  ، والدین نیز برای رهایی گاه چاره جویی هایی را در پیش می گیرند و گاه با تذکرات مداوم دانش آموز را به خواندن درس ها و مطالعه بیشتر توصیه می کنند .
این سؤال بسیاری از والدین  است که وظیفه آن ها با شروع فصل امتحانات چیست ؟
آیا ضروری است والدین خود را درگیر مسائل درسی فرزندشان کنند ؟
در این زمینه خبرنگار اورامانات به سراغ شهروندان سروآبادی رفته و از والدین سوال کرده که وظیفه والدین در آغاز شروع امتحانات چیست؟
آقای نصری که یک شهروند سروآبادی است و دارای یک فرزند می باشد در پاسخ این سوال به خبرنگار اورامانات گفت: قطعاً اصلی ترین وظیفه والدین ایجاد فضایی صمیمی ، دلگرم کننده ، فرح بخش و شورآفرین است، چنین فضایی درون محیط خانواده ، دغدغه ها را به حداقل می رساند ، امکان بروز استعدادها را میسر می سازد ، توانایی های هوشی و عاطفی فرزندان را گسترش می دهد و فرزندان را مسئول و متکی به خود بار می آورد.
این شهروند سروآبادی در ادامه اظهار کرد: بدون تردید مسائل مالی هم نقش مهمی در نمرات تحصیلی و موفقیت فرزندان ایفا می کند، سامان بخشیدن مسائل مالی در زمان امتحانات وظیفه مهمی است که باید والدین آنها را جدی بگیرند .
نصری تصریح کرد:  واقعیت آن است که مسائل مالی گاه عرصه را بر والدین تنگ می سازد . طبعاً تحمل این مشکلات صبر آنان را سرریز کرده فشارهایی را به دانش آموزان منتقل می کند . ظرفیت دانش آموز محدود  است و حساسیت وی زیاد . برنامه ریزی اقتصادی در طول سال به ویژه در زمان امتحانات بیشترین کمک به دانش آموز است تا با آسودگی خاطر به مسائل درسی و تحصیلی بپردازد.
در ادامه گزارش به سراغ یکی دیگر از شهروندان سروآبادی رفتیم تا نظر ایشان را در این باره جویا شویم.
آقای محمدی که دارای چهار فرزند است که سه نفر از آنها دانش آموز  و یک نفر از آنها دانشجو است، در پاسخ این سوال به خبرنگار اورامانات گفت: به نظر من فصل امتحانات یکی از مراحل سخت زندگی دانش آموزان است که موفیقت یا عدم موفقیت آنها در امتحانات می تواند نتیجه مثبت یا منفی بر روحیه آنها بگذارد.
این شهروند سروآبادی ادامه داد: مشکلات همیشه وجود دارد، حتی اگر همیشه مشکلات وجود نداشته باشند ، انسان ها سعی می کنند ، مشکلی به وجود آورند ، اعم از مشکلات مالی ، اختلافات خانوادگی ، درگیری های فامیلی و ... شاید مشکلات به خودی خود مهم نباشد ، مهم چگونگی مواجهه با این مشکلات است بایدسعی کنیم در ایام امتحانات حتی الامکان  همه  مشکلات را به فرزندان منتقل نکنیم . تلاش کنیم مشکلات را با همه ابعاد و زوایای نگران کننده و طاقت فرسا به آنان نگوییم .
در ادامه به سراغ یکی دیگر از شهروندان رفتیم که نظر ایشان با نظر شهروندان دیگر متفاوت بود، آقای رحیمی که دارای سه فرزند دانش آموز است در جواب سوال خبرنگار اورامانات گفت: امتحانات دانش آموزان ، وظیفه دانش آموزان است نه وظیفه والدین، دانش آموزان باید خودشان همت کنند و درس بخوانند و برای موفقیت خود باید نهایت تلاش و سعی خود را کنند تا زحمات والدین به هدر نرود.
این شهروند سروآبادی ادامه داد: والدین مسئولیت های خودشان را دارند و دانش آموز مسئولیت های خودش را دارد . امتحان جزو وظایف اوست . این وظیفه فرزند است که به موقع درس بخواند ، تمرین حل کند ، خود را برای امتحان کلاس و امتحان ثلث آماده کند . والدین وظایف دیگری دارند بهتر است هرکسی به وظایفش بپردازد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.