باراك اوباما ، رئیس جمهوري آمریکا بر ادامه جنگ افروزي آمريكا در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های گروهی افغانستان ؛ باراک اوباما در مراسم گرامیداشت کشته شدن نظامیان آمریکایی درجنگ افغانستان گفت مردم آمریکا فراموش نکنند که هنوز هم این کشور درجنگ افغانستان و مبارزه با تروریسم دخیل است .
وی افزود آمریکا جنگ طولانی خود را در افغانستان پایان می دهد، اما در حال حاضر در این ماموریت دخیل است .اوباما گفت : سال آینده، برای آخرین بار از جنگ افغانستان و قربانیان آن یاد بود به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند صفحه یک دهه جنگ در افغانستان را تغییر دهد افزود درحال حاضر انتقال مسئولیت های امنیتی ازنظامیان خارجی به نیروهای افغان ادامه دارد و نیروهایمان درحال بازگشت از افغانستان هستند.اوباما با اشاره به اینکه شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش یافته است گفت هنوزهم بیش از شصت هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

وی افزود: با کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان ، شمار تلفات نیروهای آمریکایی نیز کاهش می یابد .از مجموع شصت وشش هزار نظامی آمریکایی در افغانستان ، انتظار می رود سی و چهارهزارنفرازآنها امسال افغانستان را ترک کنند .شمار تلفات نیروهای آمریکایی درجنگ افغانستان به حدود دوهزار ودویست وسی تن رسیده است.

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار