مدیرکل هواشناشی استان کردستان گفت: درشمال شرق بغداد طوفانی از گرد و غبار شکل گرفته که در حال نزدیک شدن به مرز‌های استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حیدری اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر توده‌ای از گرد و غبار در آسمان عراق شکل گرفته انتظار می‌رود این توده فردا آسمان کردستان را نیز فرا بگیرد.
 
وی افزود: اکنون لایه‌ای رقیق از گرد و غبار از غرب تا جنوب کشور کشیده شده است، که توده غبار شکل گرفته در عراق نیز فردا صبح وارد استان خواهد شد و انتظار می‌رود که شدت آن بیشتر باشد.
 
وی کمترین افق دید استان را در امروز مربط به سقز و سه هزارمتر اعلام و بیان کرد: افق دید در سنندج و بانه پنج هزار متر، در بیجار ٩ هزار متر، مریوان هفت هزار متر و کامیاران هشت هزار متر گزارش شده است.
 
مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: با توجه به شرایط چاله‌ای بودن شهرستان سقز پتانسیل افزایش گرد و غباردر آن بسیار بالاست.
 
وی با اشاره به شکل گیری توده ابر در ایلام  بیان کرد: در کردستان توده ابری فعال شکل نگرفته، اما انتظار بارش رگباری برای امروز و فردا در استان پیش بینی می‌شود.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: گردوغبار ، مرزها ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.