بنابه گفته فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی در این راستا، دولت سیستم های کلان باید همانند کشورهای غربی قوانینی در جهت جلوگیری از دود و مصرف سیگار استفاده کنند.

دکتر مریم مهلوجی زاده راد، فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص شعار امروز هفته دخانیات گفت: ترفند صنايع دخانی، ترویج مصرف دخانیات ، عامل محرک برای ایجاد حمله حاد به بیماری های ( آسم، آلرژی و تنفسی) بوده.

 وی با اشاره به افرادی که دچار عارضه بیماری های تنفسی هستند عنوان کرد: افرادی که مبتلا به بیمارهای آلرژی بیني، آسم هستند، زمانیکه در معرض دود سیگار و دخانیات قرار می گیرند دچار علائم شديد بیماری شده و این امر رنگ خطری برای آنها خواهد بود.

مهلوجی زاده راد ، ضمن اشاره به مادرانی که در دوران بارداری خود سیگار می کشند اشاره کرد: در این زمینه مشاهد شده، مادرانی که در دوران بارداری خود سیگار می کشند و در معرض دود سیگار هستند، کودکان آنها بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند، همچنین شیر خوارانی که دچار خس خس شیرخواری هستند باعث طولانی تر شدن بیماری آنها خواهد شد.

فوق تخصص آلرژی در خصوص عوارض مصرف قلیان نسبت به سیگار تصریح کرد: عوارض مصرف قلیان و گازهای سمی داخل آن خیلی بیشتر از مصرف سیگار بوده و در این زمینه تنها ترک سیگار مفید نخواهد بود.

وی ضمن بیان اخذ قوانین در جهت ترفند و جلوگیری از مصرف سیگار توسط سیستم های کلان و دولتي خالی است خاطر نشان کرد: در این راستا، دولت و سیستم های کلان باید همانند کشورهای غربی و قوانینی را در جهت جلوگیری از مصرف سیگار اتخاذ تا افراد کمتر در منازل و مکان هاي عمومی در معرض دود سیگار قرار گیرند ./ح
برچسب ها: دخانیات ، سیگار ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.