به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد قصه رقابتی سالم، ارزیابی و رتبه بندی اپراتورها به صورت سالانه از سوی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شود.
فرقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه با هفت معیار مدیریت و رهبری منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت با شاخص های مختلف سنجیده می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس این شاخص ها در سال جاری، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه دوم را در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار کسب کردند و در حوزه اپراتورهای شبکه تلفن ثابت نیز رتبه اول به شرکت مخابرات استان قم و رتبه دوم به شرکت مخابرات استان خراسان رضوی اختصاص یافت.
همچنین اپراتورهای PAP ,SAP نیز که رتبه های آنان در سومین جشنواره فاوا اعلام شد در چهار محور رضایتمندی کاربران و مشتریان با لحاظ نمودن کیفیت سرویس قانون مداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، انجام تعهدات توسعه و اجرا و عملکرد شبکه مورد ارزیابی قرار می گیرند که بیشترین شاخص ها در این حوزه به رضایتمندی مشتریان اختصاص دارد./ف