رئيس‌جمهور گفت: امروز متخصصان كشور به پيشرفته‌ترين دانش فني در دنيا دست يافته و پيچيده‌ترين كارهاي مهندسي را طراحي و اجرا مي‌كنند و پروژه ارزشمند سدسياه بيشه در سطح بالايي از دانش مهندسي توسط متخصصان عزيزمان به سرانجام رسيده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از افتتاح اولين واحد نيروگاه سد تلمبه ذخيره‌اي سياه‌بيشه با بيان اينكه اين پروژه از لحاظ فني پيشرفته و به لحاظ تاثير گذاري بسيار مثبت و پيچيده است، گفت: تامين انرژي پايدار و مفيد براي كشور امر مفيدي است چرا كه در كشورمان هر اقدامي كه بخواهد در بخش‌هاي گوناگون خدمات، صنعت و زندگي روزمره مردم صورت گيرد، نياز به برق دارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه انرژي برق يكي از پاكترين انرژي‌هاست،‌ اظهار داشت: در كشورمان اين انرژي به صورت‌هاي گوناگون حرارتي ، آبي و سيكل تركيبي توليد مي‌شود اما از آنجايي كه در پروژه‌هايي كه انرژي الكتريكي از طريق آب توليد مي‌شود مصرف آب و هدررفت آن بسيار بالاست پروژه سياه بيشه از ويژگي‌هاي خاصي بهره‌مند است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: در پروژه سد و نيروگاه سياه‌بيشه از 4 عنصر اختلاف ارتفاع و طبيعت زمين، استفاده از مقدار بسيار كم آب، نوسانات مصرف برق در شبكه سراسري و هنر مهندسي بهره گرفته شده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به انجام فعاليت گسترده و دشوار مهندسي در احداث نيروگاه سياه‌بيشه گفت: در احداث اين نيروگاه كار دشوار و بسيار خوبي در طبيعت زيبا با وجود شرايط دشوار به ثمر رسيد.

احمدي‌نژاد گفت: در ساير نقاط كشور نيز ظرفيت‌هاي مشابهي براي احداث پروژه‌هايي نظير پروژه سياه بيشه وجود دارد، در حال حاضر طراحي‌ و برنامه‌ريزي‌ها براي احداث اينگونه سدها و نيروگاه‌ها در مناطق ديگري از كشور نيز انجام شده و در آينده عمليات احداث آنها آغاز خواهد شد.

رئيس‌جمهور در پايان از همه تلاشگران و متخصصاني كه با وجود فشارها و شرايط سخت كاري، توانستند اين پروژه را در داخل كشور طراحي و به ثمر برسانند، تقدير و تشكر كرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار