دادستان شهریار گفت: نهادهای نظارتی و قضایی با دقت تمام فعالیت های انتخاباتی کاندیدای شوراهای شهر و روستا در این شهرستان را رصد می نماید و در مقابله با قانون شکنی قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  خسرو طاووسی در دومین همایش داوطلبین شوراهای اسلامی شهریار که با حضور جمعی از مسئولین و مقامات این شهرستان در اردوگاه شهید منتظری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بستر ظهور و بروز دموکراسی است نه تخریب و جنجال سازی که لازمه تحقق بدون چالش آن قانون مندی و قانون مداری است.

وی در ادامه ضمن هشدار به کاندیدا و طرفداران آن ها در خصوص اقدامات غیر قانونی و تاکید بر پرهیز از قانون شکنی به مواردی از تخلفات انتخاباتی به شرح ذیل اشاره نمود: تبلیغات خارج از موعد قانونی، پاره یا از بین پوستر های تبلیغاتی کاندیداها دیگر، خرید یا فروش رای، ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان، دخالت در امر انتخابات با سمت های مجعول، تبلیغات علیه نامزدها و هتک حرمت کاندیدای رقیب، رای دادن با شناسنامه جعلی، بهره گیری از امکانات دولتی در جهت تبلیغ برای کاندیدای خاص، نصب عکس ها و پوسترهای انتخاباتی بر روی اموال عمومی اعم از تابلوهای ادارات، اماکن دولتی،علائم راهنمایی و رانندگی و .... دیوار نویسی و استفاده از بلندگو ها و سیستم های صوتی خارج از محل سخنرانی و یا خارج از محل ستاد کاندیداها و ....

وی در ادامه با توصیه با کاندیداها شوراهای اسلامی شهریار مبنی بر تعامل با مشاوران حقوقی خود به منظور آگاهی کامل از ابعاد قانونی انتخابات اظهار داشت: تمکین به نتیجه نهایی انتخابات از سوی کاندیداها و طرفداران آن ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و فعالان این عرصه به این امر مهم توجه نمایند که انتخابات یک فرآیند پیچیده ، سنگین و پرچالش است و باید به چالش امنیتی مبدل نشود.

طاووسی در نهایت تصریح کرد: قاطعانه با چالش های امنیتی برخورد می کنیم و اجازه وقوع حوادث این چنینی را نمی دهیم و امید آن داریم با حضور پرشور مردم انقلابی حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری تحقق یابد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.