برای بازگشت سطح اشغال در انگلیس به سال 2008 به حدود 930 هزار فرصت شغلی جدید نیاز است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندیپندنت ؛ گزارش یک مرکز تحقیقاتی در انگلیس حاکی از آن است که بازار کار در این کشور همچنان ضعیف است و احتمالا این مشکل تا نیمه دوم دهه کنونی ادامه خواهد داشت. بدین ترتیب انگلیس با شدیدترین رکود در سطح اشتغال نسبت به دو رکود قبلی مواجه خواهد بود.

این گزارش تحلیلی مغایر با این تصور عمومی است که بازار کار انگلیس از زمان بحران مالی جهانی در سال دو هزار و هشت عملکرد خوبی داشته است‌، مسئله ای که برای اقتصاددانان نیز تعجب آور بوده است. 

اما در این گزارش تحقیقی با تجزیه و تحلیل میزان کل اشتغال بزرگسالان- که منعکس کننده افزایش اندازه جمعیت و رشد نیروی کار موجود است- این نتیجه بدست آمده است که بین سطح بیکاری کنونی و سطح بیکاری در سال دو هزار و هشت یک شکاف نهصد و سی هزار نفری وجود دارد. به عبارتی، به نهصد و سی هزار فرصت شغلی جدید نیاز است تا میزان اشتغال از سطح کنونی پنجاه و هشت و نیم درصد به سطح شصت و سه دهم درصد در سال دو هزار و هشت برسد. این رقم درواقع نسبت به هشتصد و سی هزار در سه ماهه آخر سال گذشته افزایش داشته است.

این مرکز تحقیقاتی همچنین با بررسی جدیدترین پیش بینی های دفتر رسمی مسئولیت بودجه تخمین زده است، تا سال دو هزار و هجده شکاف موجود در بازار کار نسبت به سال دو هزار و هشت همچنان حدود هفتصد و هفتاد هزار نفر خواهد بود. این بدین معنی است که انگلیس با دوره طولانی تری از ضعف در بازار کار نسبت به دوره پس از رکود اوایل دهه نود طی دوره نخست وزیری جان میجر و رکود اوایل دهه هشتاد طی دوره نخست وزیری مارگارت تاچر مواجه خواهد بود.

جدیدترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس از دو میلیون و 520 هزار بیکار در سه ماهه اول سال در این کشور خبر داد که پانزده هزار نفر نسبت به سه ماهه آخر سال 2012 افزایش داشت. طی این دوره تعداد افراد شاغل در روندی نزولی به بیست و نه میلیون و 710 هزار نفر تنزل یافت.

برچسب ها: کذب ، بیکاری ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار