در بیانیه مشترک میان وزاری نفت دو کشور ايران و هند ادامه همکاری ها در بخش انرژی مورد تاکید قرار گرفته و هند به روابط خود با ایران در زمینه خرید نفت ادامه خواهد داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، رستم قاسمی در جریان مذاکرات خود با مقامات هندی شرایط جذابی برای مشارکت هندی ها در توسعه میادین نفتی ایران پیشنهاد شده که  مشروط به افزایش واردات نفت هند از ایران، گاز تولیدی "میدان فرزادB "  از طریق دریا به هند انتقال داده شود. 
 
واردات نفت هند از ایران از دسامبر گذشته تاکنون با  25 درصد کاهش به 224 هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل واردات نفت این کشور از ایران با کاهش 40 درصدی مواجه شده است.
 
 
وراپا مویلی وزیر نفت هند در ادامه با اشاره به جزئیات مفاد  این مذاکرات گفت: مسائل و مشکلات  می بایست مورد حل و فصل قرار گیرد. 
 
در بیانیه مشترک میان وزاری نفت دو کشور ادامه همکاری ها در بخش انرژی  مورد تاکید قرار گرفته است به طوریکه هند بر اساس ملاحظات تجاری و بین المللی به روابط خود با ایران در زمینه خرید نفت ادامه می دهد همچنین ایران نیز بر واگذاری قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B  به هند تاکید کرده است.
 
ارائه خدمات بیمه توسط شرکت های ایرانی برای محموله های نفتی این کشور و تعیین کشتی های مورد نیاز و ترغیب شرکت های هندی برای خرید نفت از ایران از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث دو طرف قرار گرفت.
 
ارائه خدمات بیمه اتکائی برای پالایشگاه های هندی مصرف کننده نفت ایران نیز که تاثیر مهمی بر خرید نفت ایران گذاشته است نیز از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیانیه ، واردات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار