یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال اين بوده که طرف مقابل حق غني‌سازي اورانيوم را به رسميت بشناسد و اگر نهايتا این حق به رسمیت شناخته شود باید با اقتدار بیشتر به راه خود ادامه مي‌دهیم.

" حسن بهشتي‌پور " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره با مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: هیچگاه مذاکره به معناي سازش نيست و تمام مسائل به این مهم بستگي دارد که طرفین در گفتگو و مذاکره چه چيزي را دنبال مي کنند، چه امتيازي مي‌گيرند و چه امتيازي مي‌دهند.

وی ادامه داد: اگر امتيازات داده شده به طرف مقابل بيشتر از امتیازات گرفته شده باشد به منافع ملي ضرر خواهد زد.

بهشتی‌پور افزود: اما اگر در مذاکره منافع ملي خود را دنبال کنيم منجر به دریافت امتيازاتی براي منافع ملي کشورمان خواهد شد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای اظهارداشت: طرف غربی سعی دارد با تحت فشار قرار دادن ایران، ما را مجبور به پذیرش خواسته‌هایش کند و ما باید اقدامی انجام دهیم تا منافع ملی‌مان تامین شود.

بهشتی‌پور افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال اين بوده که طرف مقابل حق غني سازي اورانيوم را به رسميت بشناسد و اگر نهايتا این حق به رسمیت شناخته شود نباید نام آن را مصالحه گذاشت و باید با اقتدار بیشتر به راه خود ادامه دهیم.

وی با اشاره مذاکرات ایران و آمریکا ادامه داد: مذاکرات ایران و آمریکا به این معنا نیست که کشورمان تسلیم آنها شده و غنی‌سازی اورانیوم را متوقف خواهد کرد بلکه مصمم‌تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

بهشتی‌پور با بیان اینکه ايران بايد از تاکتيک‌ها و روش‌هاي مختلفي براي رسيدن به حق قانونی‌ در قالب پيشنهادهاي مختلف اقدام کند، اظهار داشت: ایران در پی عدم پذیرش پیشنهادات خود توسط طرف غربی بايد به سرعت پيشنهاد و راهکار موثر ديگری را ارائه دهد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: قطعا از مذاکراتی که نتیجه آن برد_برد باشد، دوطرف راضی خواهند بود و باید این مهم را در نظر داشت که از راه نرم به دور از جنگ و خشونت می‌توان مسائل را حل کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، لیبرال ، مذاکره ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار