تلاش 40 روزه کشاورزان روداب شهرستان نرماشیر برای بازگشایی قنات‌های مسدود شده توسط سیل اخیر بی‌نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، 40 روز تلاش کشاورزان بخش روداب برای نجات قنات‌های مسدود شده توسط سیل اخیر بی‌نتیجه ماند و زنگ خطر نابودی مزارع و باغ‌ها به گوش می‌رسد.

بخشدار روداب نرماشیر اظهار داشت: با گذشت مدت زیادی از مسدود شدن قنوات بخش روداب بر اثر سیل کشاورزان این بخش 40 شبانه‌روز برای بازگشایی قنوات در حال تلاش هستند.

محمد نیکویی افزود: وقوع سیل در روستاهای بخش روداب به قنوات روستاهای رفیع‌آباد، همت‌آباد و جلال‌آباد خسارت 100 درصدی وارد کرد و کشاورزان این روستاها با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: این قنوات تامین‌کننده آب 60 هکتار باغ و 35 هکتار مزرعه هستند و کشاورزان راه دیگری برای تامین آب مورد نیاز مزارع و باغات خود ندارند.

بخشدار روداب نرماشیر خسارت وارده شده به قنات‌های این بخش  را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و ابراز داشت: پس از وقوع سیل معاون عمرانی استانداری کرمان از مناطق حادثه‌دیده از سیل بازدید کرد و قول مساعدت و همکاری را به کشاورزان داد که امیدواریم ستاد بحران استانداری کرمان هر چه زودتر در زمینه حمایت و مساعدت کشاورزان وارد عمل شود و زندگی جمعی از کشاورزان سخت‌کوش این بخش را نجات دهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نابودی ، مزارع ، باغ ، روداب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار