پايگاه خبري – تحليلي "هيل" از تقلاي گروهي از قانونگذاران آمريکايي براي کارشکني در روند رياست کشورمان در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آروتز شوا، در ادامه اين خبر آمده است که گروهي از قانونگذاران روز جمعه هفته گذشته با ارسال نامه اي به سازمان ملل متحد خواهان بازپس گيري کرسي رياست دوره اي کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل از ايران شده اند.

 72 نفر از قانونگذاران آمريکايي در اقدامي خصمانه و با ارسال نامه اي به "بان کي مون" دبيرکل سازمان ملل متحد درخواست خود را در اين باره مطرح ساخته اند. آنان همچينن ادعاهاي تکراري دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي کشورمان را نيز در اين نامه مطرح کرده اند. از جمله قانونگذاران امضا کننده اين نامه مي توان به "گري پيترز" نماينده حزب دموکرات از ايالت ميشيگان، "اد رويس" از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا و "اليوت آنگل" رييس کميته روابط خارجي حزب دموکرات در کنگره آمريکا اشاره کرد. پيش تر نيز دولت آمريکا مستقيما در اين باره اظهارنظر خصمانه ارايه کرده بود و حضور نماينده آن کشور در کنفرانس را مشروط به عدم رياست کنفرانس توسط کشورمان دانسته بود.  

قرار است دور بعدي کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد دوشنبه هفته آينده برگزار گردد. 
برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار