رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: بدنبال اجرای گشت و کنترل در زیستگاه ها و مناطق تحت حفاظت حوزه استحفاظی، ماموران و محیط بانان در هشت ماموریت جداگانه موفق به دستگیری 27 نفر از شکارچیان غیر مجاز شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهرداد گل محمدیان افزود: از این افراد 12 قبضه اسلحه ساچمه زنی، دو قبضه اسلحه گلوله زنی به همراه تعدادی فشنگ ساچمه ای و گلوله زنی کشف و ضبط شد.


به گفته وی، کشف لاشه 28 قطعه انواع پرنده (دراج، کبوتر، فاخته و تیهو)، لاشه چهار راس گراز وحشی و 40 قطعه ماهی رودخانه ای نیز از این افراد صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این متخلفان پس از سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده مبنی بر انجام تخلف شکار غیرمجاز، در مجموع به پرداخت 12 میلیون و 520 هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم شده که این مبلغ به حساب تعیین شده محیط زیست واریز شد.

گل محمدیان اظهار کرد: شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرونده از سوی محیط زیست به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند تا هر یک به تناسب تخلفی که انجام داده و شرح آن در پرونده آمده، به پرداخت جریمه نقدی محکوم شوند.


گل محمدیان در خصوص نرخ های جدید جریمه شکار غیر مجاز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نرخ های جدید بابت ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست را اعلام کرده که نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: البته این مبالغ میزان جریمه ای است که بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان غیرمجاز به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت می شود ضمن اینکه متخلفان همچنین باید نسبت به پرداخت جریمه تعیین شده از سوی دستگاه قضایی نیز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست شکار هر راس گوزن زرد ایرانی 50 میلیون ریال، پلنگ 50 میلیون ریال، مرال و شوکا 32 میلیون ریال، آهو و جببیر 20 میلیون ریال، کفتار، گرگ، کارکال، سیاه گوش و خرس قهوه ای 50 میلیون ریال، قوچ و میش 18 میلیون ریال ، کل و بز 18 میلیون ریال، گراز وحشی دو میلیون ریال، روباه و گربه وحشی سه میلیون ریال، شاهین، بحری، بالابان، طرلان و لاچین 20 میلیون ریال، دلیجه، کورکور و انواع دال 20 میلیون ریال، هوبره 20 میلیون ریال، دراج چهار میلیون ریال، کبک و تیهو 600 هزار ریال، کبوتر، فاخته، گنجشک و سار 400 هزار ریال و هر قطعه ماهی نیز 100 هزار ریال جریمه دارد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، شکار ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.