معاون پشتیبانی و امور مجلس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: تاکنون با کمبود بودجه‌ها ساخته‌ایم، اما امیدواریم دولت‌های بعدی با بنیاد مهربان‌تر باشند.

"قدرت‌الله علیزاده نظری" در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت بنیاد حکمت اسلامی صدرا در حوزه حکمت و فلسفه اسلامی گفت: بنیاد حکمت اسلامی صدرا همان‌طور که از اسم آن مشخص است مأموریت دارد تا به پژوهش، تحقیق، تألیف و ترجمه آثار حکمی و فلسفی در حوزه فلسفه اسلامی و به طور خاص و ویژه فلسفه ملاصدرا بپردازد و تاکنون نیز با تلاش خوب بنیاد، بالغ بر ۵۰ عنوان کتاب و اثر از ملاصدرا به عنوان یک حکیم اسلامی و یک حکیم شیعه در حوزه‌های فلسفه، تفسیر و ... تحقیق، پژوهش و یا ترجمه و منتشر شده است.

وی در خصوص هدف‌گذاری این بنیاد برای جوانان گفت: فلسفه یک موضوع عام است، چرا که فلسفه را به معنای تعقل کردن در نظر می‌گیریم و در این صورت همه طیف‌های سنی از کودک تا بزرگسال را در برمی‌گیرد.

علیزاده نظری ادامه داد: در بنیاد ما یک قدم قبل‌تر از جوانان شروع کرده‌ایم و با توجه به خالی بودن جای فلسفه کودک، گام جدیدی را برای تشویق به تعقل و تفکر بین کودکان برداشته‌ایم.

معاون پشتیبانی و امور مجلس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با اشاره به طرح‌های وسیعی که با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است، افزود: در این طرح کودکان را علاوه بر مسائل و درس‌های حفظی که برای تقویت حافظه هستند با فلسفه و تعقل و چگونگی رشد و تقویت فکر کردن آشنا می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های موجود با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مرتبط با علوم انسانی گفت: برای جوانانی هم که خودشان گرایش به مقوله تعقل و فلسفه دارند از طریق دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که علوم انسانی در آن‌ها تدریس می‌شود اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پشتیبانی و امور مجلس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با بیان اینکه تاکنون با مشکلات فراوان ناشی از بودجه در بنیاد ساخته‌ایم، افزود: به هر جهت با همه مشکلات و همچنین مشکلات مالی کنار آمده‌ایم، اما امیدواریم دولت‌های بعدی که بر سر کار می‌آیند با فلسفه و بنیاد مهربان‌تر باشند.

علیزاده نظری در خصوص مراسم گرامیداشت مقام علمی و معنوی آیت‌الله "سید محمد خامنه‌ای" که عصر دیروز در تالار وحدت برگزار شد، عنوان کرد: انجمن مفاخر و آثار فرهنگی کشور وابسته به وزارت ارشاد است و حتی دبیری این انجمن را خود وزیر به عهده دارد؛ انجمن در مقاطع مختلف زمانی برای بزرگان کشور مراسم بزرگداشت و یا نکوداشت برگزار می‌کند و برای برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله، یک سال و نیم پیش پیشنهاد داده شد و بعد از پیگیری‌های مصرانه و مجدانه، این انجمن توانست موافقت آیت‌الله سید محمد خامنه ای را در این ماه‌های اخیر برای برگزاری این گرامیداشت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه گرامیداشت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و نه بنیاد حکمت اسلامی ملاصدرا، گفت: البته مراسم برگزار شده هم برای مقام علمی و معرفتی حضرت آیت‌الله است، چرا که ایشان علاوه بر مسائل مبارزاتی قبل از انقلاب و فعالیت‌هایشان در تثبیت نظام جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی و دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، به عنوان یک شخصیت علمی و فلسفی نیز شناخته می‌شوند.

معاون پشتیبانی و امور مجلس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در ادامه با اشاره به خواست آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای برای ورود به موضوع علمی و فلسفی گفت: ایشان معتقد بودند که به قدر کفایت در عرصه‌های سیاسی و انقلابی افرادی وجود دارند، ولی در حوزه علم و به خصوص فلسفه اسلامی خلأ احساس کرده و به مقوله فلسفه و حکمت اسلامی ورود پیدا کردند و تقریباً در عمر ۲۰ ساله بنیاد حکمت اسلامی صدرا کارهای بسیار خوبی صورت دادند و دستمایه‌های خوبی برای جوانانی که در مورد فلسفه مطالعه می‌کنند بوجود آوردند.

علیزاده نظری گفت: زمانی‌که مقام معظم رهبری فعالیت‌های خوب و کارآمد بنیاد را می‌بینند ما را تشویق می‌کنند و این از حیث معنوی و روحیه برای افرادی که با بنیاد همکاری می‌کنند بسیار مؤثر است، باعث دلگرمی می‌شود و همکاران ما کارها را با جدیت و دقت بیشتری ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار