رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: انتخابات باید به نحو شایسته ای برگزار شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی، رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی که در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) مشهد گفت: انشاء ا... انتخابات پیش رو به نحو شایسته ای برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن شریعتی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته توسط نهادهای اجرایی و نظارتی در امر برگزاری انتخابات افزود: در سطح استان شاهد هماهنگی بسیار مطلوب و تعامل بالایی بین دستگاههای نظارتی و اجرایی هستیم و با تمهیدات اندیشیده شده شاهد برگزاری انتخابات باشکوه و شایسته ای در حد و اندازه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی ارتقاء سطح آگاهیهای عمومی را به ویژه در حوزه دانستنیهای قانونی و حقوقی بسیار ضروری دانست و گفت: بسیاری از جرایم بر اثر ندانستن قانون توسط افراد مختلف روی می دهد بنابراین افزایش دانش حقوقی مردم می تواند در پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: دادگستری و سازمانهای تابعه قوه قضائیه قطعاً خود را ملزم به رعایت قانون می داند و در زمینه اجرا و رعایت قانون با هیچ شخص و گروهی مماشات نخواهد داشت.ف ح/3-3


معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد:

حمایت قضایی از سرمایه گذاریهای سالم

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر حمایت های قضایی از سرمایه گذاریهای سالم در استان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فروتنی که در حاشیه ششمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد سخن می گفت با اشاره به برگزاری این جلسه با حضور تمام اعضاء محترم افزود: سازمان بازرسی استان به همراه اتاق بازرگانی و اداره هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق تعاون اقدامات خوبی در زمینه شناسایی سرمایه گذارانی که نیازمند ارائه خدمات حقوقی و قضایی هستند به انجام رسانده اند که جای تقدیر دارد. وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه شناسایی افراد سوء استفاده کننده و متخلف از قانون با توجه به سازوکارهای اجرایی ونظارتی است. وی افزود: در این جلسه مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان مطرح و در خصوص نحوه مواجهه و رفع آن بحث و گفتگو صورت گرفت.

فروتنی با اشاره به هماهنگی بسیار مطلوبی اعضاء و سازمانهای عضو این کمیته گفت: سیاستهای حمایتی و نظارتی در خصوص واحدهای تولیدی انشاء ا... در طول سال 92 با قدرت و قوت توسط این کمیته ادامه خواهد یافت.


دبیر کمیته اطلاع رسانی دادگستری خراسان رضوی خبر داد:انتشار کتاب منشور حقوقی و اخلاقی انتخابات

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار ، دبیر کمیته اطلاع رسانی دادگستری خراسان رضوی از انتشار کتاب منشور حقوقی و اخلاقی انتخابات خبر داد.

علی اردکانیان در حاشیه ششمین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد گفت: براساس مصوبات ستاد و کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی بناشد کتابی با عنوان منشور اخلاقی و حقوقی انتخابات ، حاوی نکات اخلاقی و حقوقی و قانون به چاپ برسد.

وی افزود: شرایط و فضای امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیازمند است و آرامش و فضای معقول جز با رعایت قانون و اخلاق ایجاد نخواهد شد. وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت قانون توسط همگان گفت: رعایت قانون و مبانی اخلاقی همواره مورد تأکید مسئولان دادگستری استان بوده و با توجه به همین امر کتاب منشور اخلاقی و حقوقی ویژه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تدوین و نشر شد.

سرپرست کارگروه رسانه و مطبوعات خاطر نشان کرد: کتاب منشور اخلاقی و حقوقی انتخابات که با هدف توجه دادن و دعوت همه طرفهای برگزاری انتخابات به رعایت اصول اخلاقی و مفاد قانونی تهیه شده دارای سه بخش و 120 صفحه است که بخش اول کتاب به بیان اصول و ارزشهای اخلاقی مانند: دین محوری و ارزشگرایی اسلامی، کرامت انسانی و عزت نفس ، وفای به عهد و امانت داری، صداقت و راست، حق محوری و انصاف و مسائلی از این دست می پردازد؛ آئین و رفتار اخلاقی در انتخابات نیز از دیگر مسائلی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بخش دوم این کتاب به بیان مفاد قانونی و حقوقی ویژه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و در آن طی چهار گفتار به طرح جرایم در صلاحیت دادسراها، جرایم در صلاحیت دادگاه عمومی جزایی، تخلفات قابل رسیدگی در هیأت تخلفات اداری و نکات قابل توجه مانند: ماده 598 قانون مجازات اسلامی و فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب سال 1373 و قانون راجع به محاکم و مجازات مأمورین بر خدمات عمومی مصوب سال 1375 پرداخته است.

اردکانیان افزود: بخش سوم کتاب شامل مفاد حقوقی مربوط به چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا است و طی آن به طرح مسائل مربوط به قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1351 با اصلاحات و الحاقات بعدی، وظایف و اختیارات شوراها، ترتیب رسیدگی به تخلفات ، قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب 22/8/1378 مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدول جرایم و مجازاتهای قانون انتخابات شورای اسلامی شهر، تبلیغات انتخاباتی و برخی نظامات مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته شده است.

دبیر کمیته اطلاع رسانی دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از فصول این کتاب که می تواند مورد توجه خوانندگان محترم قرار گیرد اصول رقابت سالم است که متضمن گزیده بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بایدها و نبایدهای انتخابات بوده و رعایت آنها توسط نامزدها، هواداران و مجریان و ناظران انتخابات قطعاً می تواند خلق حماسه سیاسی را با برگزاری انتخابات قانونمند، اخلاق مدار و با حضور و حداکثری مردم بزرگوار تضمین کند.

وی افزود: این کتاب به همت کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و با همکاری شهرداری مشهد و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی تهیه و توسط انتشارات ارسطو در 5 هزار نسخه به چاپ رسیده است.


در جلسه شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی تأکید شد:

حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی در جلسه شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی بر حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تأکید شد.

برپایه همین گزارش در جلسه شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی که با حضور اعضا و به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین شریعتی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد تشکیل شد آخرین اقدامات معاونت ها و بخشهای مختلف دادگستری استان به ویژه در خصوص نحوه عملکرد حوزه های قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین بر حرکت دستگاه قضایی و ایفای نقش مؤثر در مسیر تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تأکید و دستورات لازم با رویکرد حمایت قانونی و حقوقی از سرمایه گذاریها و فعالیت های اقتصادی سالم تأکید شد.


رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی:

ملاک عمل برای ما فقط قانون است

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخابات خراسان رضوی گفت: ملاک عمل برای ما فقط قانون است.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی که در جلسه شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی سخن می‌گفت با اشاره به آغاز زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره تمهیدات خوبی برای تبلیغات مؤثر و مفید توسط مسئولان برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اندیشیده شده است.

وی با اشاره به فضای عمومی در استان خراسان رضوی گفت: بحمدا... در استان شاهد شور انتخاباتی خوبی هستیم و قطعاً مردم بزرگوار نیز با دقت مطالب طرح شده توسط کاندیداها و اقدامات ستادهایشان را رصد و پیگیری کرده و بر اساس تشخیص خود در صحنه انتخابات حاضر خواهند شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دادگستری استان از مدتها پیش فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز و انشاء ا... اقدامات قانونی در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات پیش رو ادامه خواهد یافت.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به دیدار اخیر دادستانها و رؤسای کل دادگستریهای سراسر کشور با حضرت آیت ا... آملی لاریجانی گفت: در این دیدار رئیس محترم قوه قضائیه با تأکید بر اثرات مثبت و برکات ستادهای پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخابات در استانها افزود: بحمدا... این ستادها هم در حوزه پیشگیری از جرایم احتمالی و هم در هم افزایی دستگاههای مختلف دست اندر کار برگزاری انتخابات مؤثر واقع شده اند.

وی افزود: در این دیدار همچنین دادستان محترم کل کشور که مسئولیت ستاد مرکزی پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخابات کشور را نیز برعهده دارد طی گزارشی از روند اقدامات این ستاد بیان کرد: در کل کشور تاکنون یکصد و 13 جلسه توسط ستادهای پیشگیری از جرایم استانها تشکیل شده که ماحصل آن 2 هزار و 275 مصوبه بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دشمن با همه توان و تمام ظرفیت های موجودش برای مقابله با نظام مقدس اسلامی به میدان آمده است که تحریمهای اقتصادی و فشارهای بی امان و بی وقفه بر ملت ، تنها بخشی از این رویکرد دشمن نسبت به ماست اما همه این دشمنی ها انشاء ا... با تلاش مسئولان و بصیرت، همت و هوشیاری ملت بزرگوار ایران اسلامی را خنثی خواهند شد./س

برچسب ها: جرایم ، تخلفان ، انتخاباتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.