فرماندار ماکو گفت: 497 طرح توسعه کشاورزی با اعتبار 29 میلیارد و 577 میلیون تومان در ماکو اجرا می‌شود.

حمید احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای توسعه اشتغال در استان و ماکو کار گروه توسعه کشاورزی تشکیل شده و 497 طرح با مبلغ اعتباری 29 میلیارد و 577 میلیون تومان معرفی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 70 درصد از طرح‌هایی که معرفی شده تحقق یافته است.

وی ادامه داد: 23 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ماکو وجود دارد که توانسته است برای 480 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، افزود: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو میزان مراجعه سرمایه‌گذاران برای کار آفرینی روز به روز در حال افزایش است.

وی اذعان داشت: با جذب سرمایه، امکان افزایش واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی وجود دارد که این مسئله در ایجاد اشتغال پایدار و بالا رفتن قدرت مالی، خرید منطقه و در نهایت رونق گردش اقتصادی موثر است.

احمدیان ادامه داد: حدود 10 واحد از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ماکو با مشکل سرمایه در گردش مواجه است که اقداماتی از قبیل پیگیری برای ثبت‌نام در سایت بهین یاب و در خواست سرمایه در گردش از طریق سیستم و طرح موضوع در کارگروه‌های شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه جذب شده از طرف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی 37 میلیارد تومان است که حدود 10 درصد این سرمایه توسط فعالان اقتصادی خارجی جذب شهرک صنعتی ماکو شده است.

وی ادامه داد: تا کنون 25 میلیارد تومان از سرمایه جذب شده، به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی تزریق شده و در حال بهره‌برداری است.

فرماندار ماکو تصریح کرد: در ماکو 15 معدن از نوع تراورتن و مرمریت وجود دارد که 95 نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول کار هستند./س

برچسب ها: کشاورزی ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.