حزب كارگر انگليس ضمن مخالفت با لغو ممنوعيت ارسال سلاح براي "شورشيان فعال در سوريه"، اين اقدام را غير قانوني و غير عقلاني دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  العالم وزراي خارجه اتحاديه اروپا قرار است طي نشستي در بروكسل مسئله ممنوعيت ارسال سلاح به سوريه و درخواست انگليس و فرانسه را براي لغو اين ممنوعيت به بهانه كمك به گروه هاي ميانه رو فعال در سوريه، بررسي كنند.

روزنامه " گاردين" به نقل از داگلاس الكساندر وزير خارجه دولت سايه انگليس در اين خصوص نوشت: دولت انگليس چگونه مي تواند براي معارضان سوري سلاح ارسال كند، و مطمئن باشد که از دسترسي طرف هاي ديگر (تروريست ها) به اين سلاح جلوگيري می شود؟ اين سلاح ها چگونه مي تواند به تضمين صلح دائمي كمك كند؟

الكساندر افزود: سوريه اين روزها غرق در سلاح است و نمايندگان مجلس عوام انگليس اين هفته درباره هويت و اهداف و تاكتيك هاي برخي شورشيان فعال در سوريه به شدت ابراز نگراني كردند.

وي گفت: ديويد كامرون نخست وزير انگليس نتوانست در زمينه لغو ممنوعيت ارسال سلاح به سوريه باراك اوباما، رييس جمهوري آمريكا، را راضي  كند و اقدام احتمالي انگليس به استفاده از حق وتو در بروكسل به معني شكست در قانع كردن شركاي اروپايي ما خواهد بود.

اين روزنامه خاطرنشان كرد كه به احتمال زياد اتحاديه اروپا به علت مخالفت تعدادي از اعضا، در برابر خواسته انگليس براي لغو ممنوعيت ارسال سلاح به شورشيان سوريه، تسليم نخواهد شد.

به نوشته روزنامه گاردين تعدادي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جمله اتريش، چك، فنلاند، هلند و سوئد با تلاش انگليس و فرانسه براي لغو ممنوعيت ارسال سلاح به سوريه مخالفند، زيرا بيم آن دارند كه اين سلاح ها به دست شورشيان افراطي همچون جبهه النصره بيفتد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار