يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به شليک موشک به سمت سرزمين‌هاي اشغالي از جنوب لبنان، گفت: شليک اين موشک از طرف معارضين سوريه و با هدف وارد کردن حزب‌الله به جنگی جدید با رژيم اشغالگر قدس صورت گرفته است.

"محمد ساجدي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شليک موشک به سمت سرزمين‌هاي اشغالي از جنوب لبنان گفت: شليک اين موشک از طرف معارضين سوريه با هدف وارد کردن حزب الله به جنگی جدید با رژيم اشغالگر قدس صورت گرفته است.

وي افزود: حزب‌الله عاقل‌تر از آن است که به سمت رژيم اشغالگر قدس موشک شليک کند، به‌خصوص که قبلا هم اعلام کرده‌ سلاح ما تنها براي مقاومت و دفاع است.

ساجدي تصريح کرد: معارضيني که در شهر مرزي لبنان درگير هستند و بخشي از آنها داخل خاک سوريه قرار دارند، اين اقدام را انجام داده‌اند و شليک اين موشک نمي‌تواند صحنه سياسي لبنان را درگير کند.

اين کارشناس سياست خارجی ادامه داد: رژيم جعلی صهيونيستي سعی دارد از هر بي‌نظمي در لبنان سوء استفاده کرده و در راستاي منافع شوم خود بهره‌برداري و اينگونه القا کند که مقاومت عامل بي‌نظمي در اين کشور است.

ساجدي اظهار داشت: حتي در صورت تشکيل دولتي ضعيف هم، حزب‌الله داراي نفوذ خواهد بود؛ همانطور که شاهد بوديم مقاومت پس از اولين تغيير با خارج کردن 5 وزير خود منجر به سقوط دولت شد.

وي در پايان با اشاره به چهار مولفه قدرت در لبنان درباره آينده سياسي اين کشور خاطر نشان کرد: سرنوشت سياسي اين كشور به مولفه‌هاي قدرت از جمله جريان 8 مارس_ حزب‌الله، اکثريت جامعه که بي طرف هستند، رئيس جمهور مسيحي اين کشور و گروه 14 مارس بستگي دارد و چنانچه نشست اخير کابينه حتي تحت تاثير گروه 14 مارس و سعد حريري، برخلاف منافع لبنان و مواضع حزب‌الله صورت گرفته باشد، تنها از يک چهارم معادلات قدرت برخوردار است؛ هرچند که مي‌تواند نقش تضعيف کننده پارلمان اين کشور را ايفا کند، اما در نهايت اقدامات حزب الله تاثيرگذاري بیشتری بر مردم خواهد داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار