وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: دو اتفاق مهم در راه و شهرسازي رخ افتاده است كه يكي مسكن مهر و احياي گفتمان حضرت امام و قانون اساسي و احياي سنت قرض الحسنه است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني و زارت راه و شهرسازي، علي نيكزاد كه در مراسم افتتاح پروژه‌‌هاي خط آهن گرگان ـ ‌اينچه‌برون و14 هزار و 130 واحد مسكن مهر در استان گلستان با حضور رئيس جمهور سخن مي‌گفت، با اشاره به اينكه همه بايد توانايي نظام اسلامي را نشان دهيم گفت: كار دولت در بخش مسكن مهر اقدامي انقلابي بوده است.

نيكزاد بيان كرد: تامين تسهيلات زيربنايي، تحكيم نهاد خانواده، تسريع در اشتغال، مسكن، صدور خدمات فني و مهندسي، كاهش تورم از مهمترين خدماتي بود كه دولت در بخش مسكن و ديگر بخشها به مردم داد.

وي بازپرداخت وام 20 ساله و زمين رايگان را از مزيتهاي پروژه مسكن مهر دانست و گفت: خدمت بي منت در بخش مسكن بالاترين هديه دولت به مردم بود ه است.

نيكزاد گفت: در بخش مسكن در گلستان تاكنون 88 هزار واحد طراحي شده كه 33 هزار واحد آن تا آخر سال به انمام مي رسد و 14 هزار و 130 واحد امروز با مركزيت سرخنكلاته با اعتبار640 ميليارد تومان بهره برداري شده است.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: هشت سال قبل براي گرفتن وام قرض الحسنه سه ميليون توماني مشكلات عديده اي بود ولي گفتمان سنت قرض الحسنه در اين دولت احيا شد.

نيكزاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه تا پايان امسال تمام استان‌ها به خط ريلي وصل مي شوند، گفت: همچنين در بخش حمل و نقل ريلي، 57 هزار و 600 كيلومتر راه آهن، بزرگراه راه اصلي، فرعي و ... در اين دولت به بهره برداري رسيد و 41 هزار و 500 كيلومتر نيز اعم از بزگراه و ... در دست ساخت است.

وي يادآور شد: از اين ميزان 2500 كيلومتر آزادراه، 8500 كيلومتر، بزرگراه 12500 كيلومتر راه اصلي و فرعي، 8500 كيلومتر راه آهن و احداث و آسفالت 10 هزار كيلومتر راه روستايي در حال انجام است.

وي افزود: راه آهن گرگان - اينچه برون راه ويژه و بخشي از راه آهن بين المللي است كه 700 كيلومتر در قزاقستان، 120 كيلومتردر تركمنستان و 110 كيلومتر با اعتبار بالغ 133 ميليارد تومان در ايران انجام شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار