تا همین دیروز دولت اوباما در حضور مردم حتی وجود جنگ های هواپیماهای بدون سرنشین را تایید نکرده بود و حالا میخواهد مسئولیتش را به پنتاگون واگذار کند. با این حال، فرماندهی مشترک عملیات ویژه (JSOC) در پنتاگون، که متعاقبا مسئول این جنگ ها خواهد بود، همچنان سری باقی خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما خواستار واگذاری مسئولیت "جنگ های هواپیماهای بدون سرنشین" از سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) به پنتاگون شد تا کنگره امریکا بتواند بر آن نظارت داشته باشد.

سخنان اوباما و آنچه دولتش در باب جنگ هواپیمای بدون سرنشین انجام میدهد، کاملا متناقض هستند. اوباما میگوید جنگ جهانی علیه تروریسم (GWOT) دیگر "جنگی بی حد و مرز" نیست اما حقیقت این است که برای پنتاگون سراسر دنیا میدان جنگ است. در واقع فلسفه ایجاد جنگ جهانی علیه تروریسم هم ریشه در ذات سلطه گری پنتاگون دارد.

تعریف پنتاگون از یک "نظامی"، فردی است که میبایست ترور شود: "هر سرباز مردی که در منطقه جنگ است" خصوصا اگر "مسلمان"(!) نیز باشد.


***  قواعد بازی
حتی اگر کسی مثل عبدالرحمن العولقی، فرزند روحانی مسلمان انور العولقی، که زاده امریکاست با هواپیمای بدون سرنشین امریکا در یمن مورد حمله قرار گیرد نیز خسارت جنگی به حساب می آید. بعلاوه،19 ماه طول میکشد دولت بپذیرد که او را در این حمله مورد هدف قرار داده اما باز هم هیچ توجیهی نداشته باشد.

قوانین "جنگ جهانی علیه تروریسم" هیچ گاه تغییر نمیکند: یعنی هنگامی که امریکا- و یا غرب- شهروندان مسلمان را بکشند، این اقدام تروریسم محسوب نمی‌شود.

یعنی وقتی مسلمانانی که غرب آنها را پشتیبانی میکند، غیرنظامیان مسلمان را –مثل اتفاقی که در سوریه درحال وقوع است- بکشند، آنان تروریست محسوب نمیشوند؛ بلکه آزاديخواه(!) به حساب می آیند.

اما وقتی مسلمانان سربازان غربی را به قتل برسانند،  بی شک تروریست خوانده میشوند!!!


***  انتقام
در کلیپی تصویری که جرمی اسکاهیل در مورد جنگهای هواپیماهای بدون سرنشین واشنگتن تهیه کرده، یک چوپان پشتونی میگوید : "اگر امریکا باز هم حمله خود را تکرار کند، ما نیز جانمان را در راه مقابله با آنها خواهیم داد."

این دقیقا انتقام است. نه تنها پشتون ها، بلکه تمام مسلمانانی که در غرب زاده و بزرگ شده اند نیز آماده انتقام هستند. شاید آنها هیچ وقت هدف حمله القاعده یا امثال آن قرار نگرفته باشند اما حرفشان این است که امریکا باید تاوان خون تمام غیرنظامیان مسلمان را بپردازد. مطمئنا هزاران اقدام تلافی جویانه همراه با دلایل محکم در راه خواهد بود:
حمله دولت بوش در 10 سال پیش به عراق همان تروریسم غربی بود که به جمعیت غیرنظامی عراق تحمیل شد.

جنگ های هواپیماهای بدون سرنشین همان تروریسم غربی است که غیرنظامیان را از یمن تا قبیله های پاکستان مورد حمله قرار داده است.

تحریم هایی که سالهای سال بر ایران و عراق تحمیل شد، زهر تدریجی تروریسم غرب بوده که به مردم این کشورها ریخته شد.

جنگ ناتو به ظاهر لیبی را آزاد کرد و حالا آن را به کشوری شکست خورده تبدیل کرده. نتیجه ی آن به آتش کشیدن شمال و غرب قاره ی افریقا بود.

با این حال غرب نمیخواهد به اقداماتی که باعث انتقام و انزجار دیگر کشورها میشود، پایان دهد.
نتیجه آن است که پنتاگون میخواهد تمام دنیا میدان جنگ او باقی بماند. سخنان اوباما نیز تنها برای خودنمایی است. وگرنه سازمان جنگ جهانی علیه تروریست ها هرگز به اقدامات خونبار خود پایان نمیدهد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار