رحمت امینی گفت: نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی خرداد می تواند به واقعه 15 خرداد نگاه گسترده ای داشته باشد و این روز سرنوشت ساز را به عنوان مبدعی برای توجه بیشتر به موضوعات انقلابی معرفی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، رحمت امینی اظهار کرد: اینکه برخی از وقایع تاریخی و سرنوشت ساز در کشور برجسته و به خاطر آن، آثار هنری خلق شود و در منطقه جغرافیایی خاصی به اجرا درآید فعالیت بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در این میان نکته حائز اهمیت این است که توجه به رویدادهای یک برهه از تاریخ نباید صرف برپایی جشنواره باشد، بلکه بهتر است برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد با نگاه تولید آثار نمایشی و اجرای عمومی انجام شود، تا حرکت فرهنگی خوب و تاثیرگذاری را شاهد باشیم.
امینی با اشاره به اهمیت تخصیص امکانات به مسئولان جشنواره بیان کرد: اگر جشنواره تئاتر خیابانی خرداد نقطه شروعی برای جریان تئاتر کشور باشد می تواند نتایج و بازخورد خوبی را برای تئاتر به دنبال داشته باشد.
وی همچنین پیشنهاد کرد؛ برگزار کنندگان این جشنواره با بهره گیری از تجربه های مشابه می توانند در راستای جریان سازی تئاتر کشور نقش موثری داشته باشند و با پاسداشت واقعه 15 خرداد آثار متنوعی با موضوعات مرتبط با انقلاب را نیز به مخاطب ارائه کنند.
گفتنی است، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد نیمه خردادماه با دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار