بر اساس يک تحقيق جديد شوکه کننده هزاران نفر از بيماران در بيمارستان هاي انگليس به علت کمبود شديد پزشک جان خود را از دست مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، به نوشته شماره امروز اين روزنامه انگليسي در اينترنت، تعدادي از پزشکان با انجام تحقيقات در بيمارستان هايي که آمار مرگ و مير در آنها زياد بوده است دريافتند اين بيمارستان ها پزشکان بسيار کمي در استخدام خود دارند.

در حالي که بسياري از مردم فکر مي کنند استاندارهاي مراقبتي در همه بيمارستان ها يکسان است، تيمي از دانشگاه پليموت در تحقيقي به اين نتيجه رسيدند که بيمارستان ها از نظر نيروي کار و کادر پزشکي بسيار با يکديگر متفاوتند.

استاد شينا آستانا و دکتر الکس گيبسون پس از بررسي تعداد کارکنان چهارده بيمارستاني که اخيرا ميزان بالايي مرگ و مير داشته اند به اين نتايج دست يافتند.

اين محققان دريافتند تعداد پزشکان در اين بيمارستان ها براي هر صد تخت به طور ميانگين هفده درصد کمتر از ديگر بيمارستان ها است. در اين بيمارستان ها براي هر صد تخت 56 پزشک وجود دارد در حالي که در بيمارستان هاي ديگر 68 پزشک براي هر صد تخت اختصاص داده شده است. اين بيمارستان ها همچنين پنج درصد پرستار و 22 درصد نظافتچي کمتر از بقيه بيمارستان ها دارند. 

در اين تحقيق مشخص شده است که چهار بيمارستان از اين چهارده بيمارستان براي هر صد تخت کمتر از پنجاه پزشک دارند. 

پروفسور آستانا گفت تاوان کمبود پزشک را بيماران با جان خود مي پردازند. وي تاکيد کرد براي بهبود کيفيت مراقبت از بيماران بايد تعداد کادر پزشکي در اين بيمارستان ها افزايش يابد.

پروفسور برايان جارمن نيز با تاييد اين مطلب گفت کاهش تعداد مرگ و مير بيماران به شدت به افزايش تعداد پزشکان بستگي دارد. 

وي اخيرا بررسي کرده است که تقريبا سه هزار نفر در اين چهارده بيمارستان در يک سال بي جهت جان خود را از دست داده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار