رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه از رهاسازی 15 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در 11 استخر دومنظوره پرورش ماهی این شهرستان خبرداد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی شفیعی بهترین روش برای پرورش ماهیان گرمابی را پرورش چند گونه ای دانست و گفت: در این روش از تمامی سطوح غذایی موجود در استخر استفاده می شود و همچنین پرورش چند گونه ای ماهیان اثرات متقابل مثبت تغذیه ای بر روی یکدیگر می گذرانند.

وی با اشاره به اینکه کار رهاسازی15 هزار قطعه بچه ماهی از نوع گرمابی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است، تصریح کرد: این نوع ماهی ها از نوع کپور وآمور و فیتوفاک است و بین 11 آبزی پرور سطح شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه امسال با تعهدات که شرکت وارده بچه ماهی برعهده گرفته تلفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته که در تولید بیشتر ماهی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اقداماتی که تاکنون اداره جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه انجام داده فقط در بحث تامین و هماهنگی استخراج بچه ماهی بوده است که بلافاصله بعد از واریز اعتبارات در بحث یارانه و کمک خرید بچه ماهی ها اقدام خواهد کرد.

شفیعی باتوجه به پرورش چندگونه ای ماهیان گرمابی در استخرهای این شهرستان گفت: این‌گونه ماهی نسبت به سایر ماهیان با شرایط اقلیمی شهرستان بشرویه سازگارتر است و به دلیل پرورش چند گونه ای صرفه اقتصادی بالایی برای آبزی پروران این شهرستان دارد.

مدیرجهاد کشاورزی بشرویه گفت: پیش بینی می شود در نیمه مهر ماه سال جاری 15 تا 17 تن ماهی از این 11 استخر چند منظوره برداشت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.