دکتر "محمود احمدي نژاد" رئيس جمهور کشورمان، به منظور افتتاح چند پروژه عمراني وارد فرودگاه بين المللي گرگان در مرکز استان گلستان شد و مورد استقبال استاندار گلستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان همزمان با سفر امروز رييس جمهور و هيات همراه به استان گلستان پروژه فراملي راه آهن گرگان – اينچه برون، سد کبودوال و مسکن مهر سرخنکلاته به بهره برداري مي رسد.
خط آهن مهم و راهبردي گرگان - اينچه برون از مهمترين خطوط ترانزيتي و پروژه هاي مهر ماندگار کشور بوده که با توافق روساي جمهوري سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ايران ساخته شده است.
با بهره برداري از اين خط آهن، اتصال ريلي کشورهاي آسياي ميانه (کشورهاي حاشيه درياي خزر و
CIS ) به آبهاي درياي عمان و خليج فارس از طريق جمهوري اسلامي ايران و در نهايت به کشورهاي آسياي شرقي و جنوب شرقي برقرار مي شود.
مجموع طول اين پروژه در سه کشور ايران، ترکمنستان و قزاقستان حدود 960 کيلومتر است که 80 کيلومتر آن در خاک ايران واقع شده و با ايستگاه هاي مجاور به 110 کيلومتر مي رسد.
اين خط آهن از سوي قرارگاه خاتم الانبياء ساخته شده و براي بهره برداري از آن يکهزار و 300 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.
سد کبودوال نيز يکي از هشت پروژه مهر ماندگار شرکت آب منطقه اي گلستان است که در 5/1 کيلومتري جنوب شهر علي آباد کتول در غرب اين استان واقع شده است.
اين سد، مخزني به حجم مفيد 17 ميليون متر مکعب، طول تاج 1372 متر و قابليت تنظيم ساليانه حدود 50 ميليون مترمکعب آب را دارد.
تامين آب صنعت شهرستان علي آباد کتول، آبياري اراضي کشاورزي به مساحت حدود 10 هزار هکتار، کنترل سيلاب، ايجاد تاسيسات تفريحي و گردشگري در حاشيه سد و ايجاد اشتغال منطقه از اهداف ساخت اين سد بيان مي شود.
اعتبار هزينه شده براي اين پروژه نيز در حدود 510 ميليارد ريال مي باشد.
14هزارو130واحد مسکن مهر استان نيز به طور متمرکز در سايت سرخنکلاته افتتاح مي شود/س

 

برچسب ها: رییس ، جمهور ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.