شیرین عبادی نبود انتخابات آزاد را در گزارش‌های ماهانه خود تکرار کرده و با بررسی نصفه نیمه قانون اساسی مدعی شده است از ابتدای نظام انتخابات‌ها آزاد نبوده است! وی در توضیح این ادعای خود به همه‌پرسی 12 فروردین 58 نیز اشاره می‌کند و چون تنها دو گزینه بلی و خیر داشته است آن را غیر آزاد توصیف نموده است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پس از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت دو کاندیدای خاص که معارضین نظام، همه برنامه‌ریزی خود را در  قالب کاندیداتوری آن دو طراحی کرده بودند ـ نهادهای به اصطلاح حقوق بشری نیز از قافله جا نمانده و به اظهار نظر پرداختند تا سیاست‌زدگی و ادعای پوچ بی‌طرفی‌شان را بیش از پیش نشان دهند.


گزارشکران بدون مرز، سازمان آمریکایی دیده‌بان حقوق بشر و پیاده‌نظام‌های آمریکا مانند شیرین عبادی از هفته گذشته به طور هم‌زمان فعال شده‌اند و با طرح مجدد «نبود انتخابات آزاد!» به دنبال فشار بر ایران برای پیدا کردن راه‌حل جدید نیل به اهداف خود هستند.


شیرین عبادی نبود انتخابات آزاد را در گزارش‌های ماهانه خود تکرار کرده و با بررسی نصفه نیمه قانون اساسی مدعی شده است از ابتدای نظام انتخابات‌ها آزاد نبوده است! وی در توضیح این ادعای خود به همه‌پرسی 12 فروردین 58 نیز اشاره می‌کند و چنین می گوید: مردم در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران در رفراندومی که برگزار شد، باید از میان دو گزینه رژیم سلطنتی و رژیم جمهوری اسلامی یکی را انتخاب می کردند. این امر یعنی حق انتخاب از افرادی که به هیچ یک از دو نظام معتقد نبودند، سلب شد [!!]

این اشتباه فاحش حقوقی از آنجا ناشی می‌شود که وی این مطلب بدیهی حقوق را مد نظر نداشته که یکی از راه‌های رجوع به آراء عمومی در امور کلان همین نوع است که در حقوق عمومی به آن «پله بیسیت» می‌گویند.


"وندي شرمن" معاون وزيرخارجه آمريکا نیز اخيراً با انتقاد از رد صلاحيت هاشمي و مشايي گفته بود آمريکا انتخابات ايران را آزاد و عادلانه نمي‌داند! مشابه همين مضمون از سوي "جان ‌کري" تکرار شد با اين تفاوت که او حمله به شوراي نگهبان را نيز چاشني اظهارات خود کرد و مدعی شد فقط افراد نزدیک به نظام تأیید صلاحیت شده‌اند. ادعای تأیید صلاحیت افراد با تفکرات نزدیک به نظام، ادعایی مبهم و متناقض است چرا که افرادی که تفکرات سیاسی بسیار نزدیک به نظام دارند نیز صلاحیتشان برای ریاست جمهوری احراز نشده است و این به خوبی نشان‌دهنده بطلان ادعای سیاسی عمل کردن شورای نگهبان است.


در داخل نیز دو جریان فتنه و انحراف همین ادبیات را با اندکی تغییر در پیش گرفته‌اند و رد صلاحیت‌های قانونی شورای نگهبان را به باد انتقاد گرفته‌اند و نه تنها شورای نگهبان بلکه هرکسی که از این نظام مقدس دفاع کرده را نیز به باد انتقاد گرفته‌اند. همزبانی بین جریان‌ها و افراد مذکور بسیار جای تعجب و تأمل دارد.
نکته جالب آنکه جیغ بنفش سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری، سران نظام سلطه و رسانه‌های معارض  خبر می‌دهد که تیر شورای نگهبان در خصوص تشخیص عدم احراز صلاحیت دو نامزد مذکور به هدف اصابت کرده است.


دیدار عبادی با تروریست های الاحوازی در ژنو


لازم به ذکر است عبادی کسی است که در اظهارات خود بارها ایران را به خاطر دارا بودن انرژی خورشیدی بی‌نیاز از فعالیت‌های هسته‌آی دانسته !! و همچنین تعطیل شدن شاخه برون مرزی رسانه‌ ایران را به خاظر رعایت نکردن حقوق بهائیان و صهیونیست‌ها امری قابل دفاع و حقوقی دانسته است.!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.