یک متخصص بیماریهای چشمی، معتقد است علاوه بر تابش طولانی مدت نور خورشید، عواملی همچون گرد و خاک و تماس مواد آلوده با چشم نیز می توانند موجب ایجاد ناخنک شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر جلیل امیدیان گفت: بر اثر تابش درازمدت اشعه UV به چشم بافت چشم در گوشه داخلی آن برجسته شده و دچار التهاب می شود که این ضایعه را ناخنک می گویند.

امیدیان با بیان اینکه ناخنک چشم علامت خاصی نداشته، گفت: ناخنک فقط به صورت یک برجستگی در گوشه داخلی چشم ظاهر می شود که تنها با پیشرفت آن، علامت های التهاب ظاهر شده و قرمز و دردناک می شود که در این صورت استفاده از داروهای ضد التهاب توصیه می شود.

بیماریهای چشمی در صورتی که التهاب و قرمزی ناخنک زیاد باشد داروهایی برای کاهش التهاب آن تجویز می شود.

وی افزود: ناخنک می تواند رشد کرده و به سمت قرنیه چشم پیش رفته و روی مرکز دید را بگیرد که در این حالت تنها راه درمان انجام عمل جراحی و برداشتن ناخنک چشم است.امااگر ناخنک چشم دارای التهاب کمی باشد مشکل خاصی را برای فرد از نظر زیبایی و یا بینایی ایجاد نکرده نباشدو نیازی به عمل جراحی نیست.

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد به طور قطعی از ناخنک چشم خود خلاص شود انجام عمل جراحی تنها راه ممکن است،خاطر نشان کرد: در مواردی پس از عمل جراحی و برداشتن ناخنک چشم امکان عود مجدد آن نیز وجود دارد.

این متخصص چشم در پایان اظهار داشت: ناخنک در حالت عادی مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد و تنها برای استفاده از لنزهای نرم موجب شده تا لنز بخوبی بر روی چشم ثابت نشود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طولانی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.